Avatar billede andreas86 Nybegynder
01. september 2015 - 19:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken server har i?

Jeg overvejer at anskaffe mig min egen server jeg kan bruge til webserver og mailserver og derved hoste nogle forskellige domæner og hjemmesider.

Mit spørgsmål er så: Hvilken server har i valgt at købe? Hvilket operativsystem kører i med?

Jeg har overvejet at købe en Synology DIskstation. Har i prøvet det og hvad var så jeres erfaringer?
Avatar billede sone Nybegynder
01. september 2015 - 21:36 #1
Hej Andreas.
Det er jo altid fascinerende at have eget "jern"... men hvis man vil hoste en smule mere end hygge og for sjov, så kræver det jo lidt ressourcer (tid og penge).
Jeg har fravalgt det, til fordel for Gigahost.dk til 29 kr./måned for et frit antal domæner.
/Peter
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2015 - 00:40 #2
Vil os anbefale en hosting udbyder.. Hvad gør du ved hacker angreb/ddos?

Har selv servage.dk hvilket jeg er meget glad for. Mht mail server så kan en nas godt klare den del og nok give noget mere privatliv.. Jeg har selv et par Asustor nas servere som jeg er meget glade for.. De koster lidt mere end Synology men der er os mere power i dem..
Avatar billede chalde Seniormester
02. september 2015 - 11:09 #3
Har en Synology som tidligere har fungeret som all-in-one for mig, men af forskellige årsager (sikkerhed, performance, yderligere krav den ikke kunne håndtere mv.) har jeg valgt at "degradere" den til at være ren storage og køre en separat server op.

Til et simpelt setup hvor der ikke forventes stor load, så kan en Synology fint klare det og vil være en billig entry-løsning hvis man ønsker at eksperimentere og samtidig skal bruge den som storage.
Skal der derimod køres tungere eller mere specialiserede opgaver, herunder websites med mange besøgende, så kan en dedikeret server eller hosted server anbefales. Ligeledes, hvis storage-delen af den ikke er så vigtigt, så er der ingen grund til at gå den vej, men istedet kigge på eksempelvis en NUC eller anden lille æske.

Derudover er sikkerheden også en god ting at tænke ind i det. Synology tilbyder dog flere og flere løsninger rettet mod det sikkerhedsmæssige på deres æsker, men personligt holder jeg min storage så isoleret som muligt fra eks. webservere og andet web-vendt.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2015 - 23:52 #4
Afmelder overvågning og smider svar.