Avatar billede lurup Ekspert
01. september 2015 - 22:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flytte data mellem 2 Nas ( synology 407 og 415+)

Hvordan får jeg flyttet en stor mængde data fra min 407 til min 415 + ??

Skal flytte ca 4TB, køre nu med rsyns men syntes kun der bliver flyttet ca 400 gb på 24 timer..
De sidder på samme net.

http://global.download.synology.com/download/Document/DataSheet/DiskStation/7-year/CS407/Synology%20CS407%20Data_Sheet_enu.pdf

http://global.download.synology.com/download/Document/DataSheet/DiskStation/15-year/DS415+/Synology_DS415+_Data_Sheet_dan.pdf
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2015 - 01:01 #1
Det afhænger af overførelseshastigheden.. Efter lidt googleing ser det ud til max overførelse på CS407 er ca 21 MB/s hvilket giver 1721 GB pr dag.. Men den kommer ikke op på den hastighed ved alle filer..

Derudover kommer det an på om der er noget raid sat op og om der er andet der bruger harddisk ydeevne?

Det er trodsalt en lille nas.. Har selv Asustors AS-604T hvilket giver ca 100 MB/s men der er så os en hel del mere power i sådan en..
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2015 - 01:09 #2
Det kommer os an på om det er krypteret overførelse eller ukrypteret.. Hvad hvis du skifter rolle så cs407 er server fremfor klient eller klient fremfor server?
Avatar billede lurup Ekspert
02. september 2015 - 10:58 #3
Ved godt den er lidt langsom , skal bare have min filer over på den ny
Kan jeg på nogle måder teste de forskellige forbindelser/hastigheder ??
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2015 - 11:26 #4
Du burde have et sted i begge nas enheder hvor d u kan se netværksaktivitet og cpu forbrug.. ram er nok os presset på din CS407..
Avatar billede lurup Ekspert
02. september 2015 - 13:25 #5
ok

Pt har jeg den bedste fornemmelse med Total Comander fra en pc
Avatar billede lurup Ekspert
02. september 2015 - 13:33 #6
Flytter ca 6000 kb/sek

Er det ok til nu hvor den gamle 407 er med ?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2015 - 15:14 #7
Det er ca 5 - 6 MB/s..

Så du flytter ikke filerne direkte fra nas til nas men har fn pc imellem?

Hvis du henter 10 GB ned på din pc over ftp hvor hurtigt går det så?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2015 - 23:50 #8
Smider svar og afmelder overvågning, da jeg antager du har fået svar på dit spørgsmål.