Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2015 - 10:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Geninstaller windows 98?

Hej
Jeg har en ca. 6 år gammel Windows 7 computer.
Den melder alle mulige fejl.
Jeg har ikke noget, som jeg gerne vil gemme på den.
Derfor vil jeg egentlig gerne slet alt og starte op igen.
Jeg har ingen cd eller lignende med Windows 7.
Hvad gør jeg?

Hilsen
Dorte
Avatar billede poko1 Ekspert
02. september 2015 - 11:03 #1
Der må være en mærkat med en licens et sted på din Pc.?
men Win 98 er det nok ikke!
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2015 - 11:08 #2
Hej Poko1.
Ups en fejl i overskriften.
Hvordan finder jeg den licens?

Hilsen
Dorte
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2015 - 11:29 #3
Den vil stå på bunden af din bærbar :)
Er der ikke noget Recovery halløj i den?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. september 2015 - 11:30 #4
Der er mange muligheder man skal jo så vide hvilken Pc du har stationær bærbar? På en Bærbar på bunden eller under Batteriet på Stationær kan det være på bagsiden på bunden eller på siden!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2015 - 12:32 #5
hvis du ikke lige kan finde licens-mærker, så er det let med http://nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
der kan du også gemme det som tekst-fil, så du har det liggende på pc.
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2015 - 13:56 #6
Hej

Jeg har en bærbar pc. Og der er et label under pc'eren.

Jeg har aldrig før nulstillet en computer før. Hvordan gør jeg det rent praktisk?
Avatar billede aphandersen Juniormester
02. september 2015 - 16:28 #7
Hvis du ikke har nogen CD, findes den så ikke på en harddisk, hvor du kan boote lige op i installationen. Det er jo sådan mange nyere computere er bygget op.

Hvad tænker du at du vil bruge licensen til? At få Windows 10? Ofte står licensnøglen dog ikke altid på computeren, men ofte sammen med installationsmediet.

Kan intet af det findes er der jo kun to muligheder:

1) Køb en ny Windows licens
2) Installer noget andet, f.eks. Linux.
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2015 - 16:53 #8
Hej Peddi

Jeg vil egentlig bare gerne have Windows 7 igen. Jeg vil ikke købe en ny Windows licens Linux.

Jeg vil bare gerne have min computer til at køre mere optimalt.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. september 2015 - 17:19 #9
Først skal vi lige vide om der findes en gendannelses partition på din Computer skriv diskmgmt i søg!
http://web.gratisupload.dk/f/8tdnvtlt30/
det gør heller ikke noget hvis du skriver mærket på din model?
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2015 - 17:39 #10
Hej poko1
Jeg har en HP G62.

Når jeg i stifinder søger i "computer" får jeg 8 filer, som hedder "diskmgmt.msc". De ligger i forskellige mapper.

Det ligner ikke det billede, som du har linket til.

Jeg er ikke klar over, hvad gendannelses partition betyder.

Hilsen
Dorte
Avatar billede poko1 Ekspert
02. september 2015 - 17:53 #11
Du skal ikke søge i stifinder du skal gøre det nede i venstre hjrne hvor du har start og trykke på et ikon der nøjagtigt ud som på billedet.
en gendannelses partition  kan køre Computeren tilbage til fabriks tilstand så vidt jeg husker skal du trykke på F8 under opstart!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2015 - 18:55 #12
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2015 - 20:58 #13
Poko - Jeg trykker på start - i søgefeltet skriver jeg "diskmgmt". Men computeren finder ikke noget - kan jeg så godt følge 220661's youtube guide?

Hilsen
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
05. september 2015 - 17:28 #14
Poko1. Hvad betyder det for mig, at jeg ikke kan finde "diskmgmt"?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2015 - 18:51 #15
Så får man pludselig mail igen!
diskmgmt er lige så gammel som Windows så den skal være der! Det er blot en hurtigere måde at hente den på, den befinder sig i Windows System32.
Du bruger vel ikke anførselstegn i din søgning?

http://web.gratisupload.dk/f/8tfapin590/
Avatar billede 1Dorte Guru
17. september 2015 - 08:28 #16
Hej Poko1 + 220661.

Tak for jeres hjælp.

Jeg gjorde, som 220661's youtube video forklarede. Og pc'eren fungerer som den skal. Så 220661, du kan lægge et svar.

hilsen
Dorte1
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2015 - 16:05 #17
Fint det virkede :-)