Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
02. september 2015 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Angiv dato med formel

Jeg er ved at lave en faktura skabelon og har behov for at lave en formel med betalingsbetingelse, hvor der cellen hedder: ="Betales senest "&I14+7. Hvor I14 er fakturadatoen og de "+7" er betalingsbetingelsen (7 dg netto).

Når jeg gør dette kommer følgende frem: Betales senest 42247

Hvordan får jeg datoen frem i stedet for "42247"??
02. september 2015 - 13:40 #1
="Betales senest " & TEKST(L14+7;"dd-mm-åååå")
Avatar billede store-morten Ekspert
02. september 2015 - 13:42 #2
Det gør du ved at opdele i to celler, du kan ikke have tekst og dato i samme celle.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. september 2015 - 13:45 #3
Det kan man så godt, cellen inhold opfattes dog som tekst ;-)
02. september 2015 - 14:13 #4
#3:
Ikke mere tekst end hvis indholdet i L14 ændres, ændres cellens indhold tilsvarende.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. september 2015 - 14:34 #5
Tænkte mere at cellen med formlen ikke kan bruges i anden beregning.
Dette er der sikkert ikke behov for her og nu i dette tilfælde.