Avatar billede FrederikDenmark Nybegynder
02. september 2015 - 19:40 Der er 7 kommentarer

Problemer

Hej

For 2 uger siden modtog jeg en Komplett PC (færdigbygget pc, hvor jeg vælger komponenterne), nu efter 2 uger er den begyndt med store fps drops, den kan komme helt ned på 20-25 fps i nogen sekunder før den vender tilbage igen, det sker temmelig ofte, problemet forekommer når jeg spiller og er et problem i alle spil, i mere eller mindre grad, alt efter hvilket spil det er.

Samtidig har jeg også det problem at den pludseligt har fået svært ved at køre spillene, også her efter 2 uger.

Og ikke nok med det er det blevet nødvendigt at slå vsync til i samtlige spil jeg spiller ellers forekommer der i mere eller mindre grad forskydninger af skærmbilledet.

Hvad er problemet?
Avatar billede Slater Ekspert
02. september 2015 - 19:53 #1
Har du tjekket temperatur?

Og når den er så ny og stadig under garanti, så ring til Komplett support.
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. september 2015 - 20:15 #2
Som #1 skriver check temperaturen.

Du skriver at det er en du har samlet selv.
Har du også sat køleren på processoren, og hvis du har, har du så husket køle-pasta.

Installer CPUZ
Den kan fortælle dig ekstremt meget om computerens tilstand, og om temperaturen forskellige steder i maskinen.

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Avatar billede Slater Ekspert
02. september 2015 - 21:11 #3
#2: Han skriver netop ikke, at han har samlet den selv. Det er en bestillings-pc - han vælger komponenterne, Komplett samler den for ham.

Den er altså professionelt samlet og der er garanti på at det hele virker sammen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. september 2015 - 21:36 #4
Korrekt, jeg var lidt for hurtig der.

Men jeg kan dog stadig anbefale CPU-Z til at checke.
Avatar billede FrederikDenmark Nybegynder
07. september 2015 - 13:33 #5
Tak for hjælpen ind til videre, jeg har nu kontaktet Komplett og fået at vide at de nye drivere fra nvidia var fyldt med fejl og jeg derfor skulle prøve at indstalere nogle ældre drivere, er det noget i kender til?
/Frederik
Avatar billede FrederikDenmark Nybegynder
07. september 2015 - 13:34 #6
Tak for hjælpen ind til videre, jeg har nu kontaktet Komplett og fået at vide at de nye drivere fra nvidia var fyldt med fejl og jeg derfor skulle prøve at indstalere nogle ældre drivere, er det noget i kender til?
/Frederik
Avatar billede Slater Ekspert
07. september 2015 - 14:34 #7
Overhovedet ikke. Jeg har GeForce Experience sat til altid at hente nyeste drivere når de udkommer, og har ikke haft nogen problemer. Slet ikke med frame drops til 20-25. Det er da helt absurd.

Men jeg har naturligvis ikke samme hardware som dig, så det er da forsøget værd.