Avatar billede sandrai Nybegynder
03. september 2015 - 13:38 Der er 3 kommentarer

MIN EKSAMENSOPGAVE SLETTET!?!?!? HJÆLP

Hej
jeg er ved at lave en eksamensopgave, er noget rigtig langt i det. der er ca 3 ugers arbejdet i dette dokument! jeg sad og arbejdede, da jeg lige skulle tjekke min mail. der begyndte min computer at gå helt i stå og var frosset fast, jeg kunne intet gøre! har haft nogen til at få den startet op igen, men problemet er nu at jeg godt kan finde dokumentet men når den åbner, er der ingenting og den skriver..

'' vi beklager, men vi kunne ikke finde filen. kan den være blevet flyttet, omdøbt eller slettet?''

nogen der kan hjælpe please!!
Avatar billede Slater Ekspert
03. september 2015 - 14:21 #1
3 ugers arbejde og ingen backup - ikke engang flere kopier af den?
Den lektie har du forhåbentlig lært til næste gang da.

Men for nu, hvor lå den fil? På en magnetisk harddisk eller SSD?

Eftersom vi snakker MS Office går jeg ud fra det er en Windows-maskine. I så fald prøv at køre "chkdsk C: /x/f/r" fra en kommandoprompt, hvor "C:" er drevet filen lå på. Den skal muligvis startes som administrator, og hvis det er på systemdrevet vil den bede om at genstarte. Dette kan fikse fejl i filsystemet efter et nedbrud som du nævner.

Hvis det er på en magnetisk disk, kan du også prøve at gendanne en mistet fil med programmer som Recuva. Men det virker som regel ikke på en SSD, og der er ofte ikke noget at gøre.
03. september 2015 - 15:26 #2
Som standard autogemmer Word i mappen
C:\Users\<dit brugernavn>\AppData\Roaming\Microsoft\Word\

Du kan skrive %appdata%\Roaming\Microsoft\Word\ i Stifinderen så kommer du derned.
Stifinderen skal indstilles til at vise skjulte filer / mapper.
I Windows 8.1 skal du:
1) Åbn Stifinderen --> Fanen Vis
2) Klik på Indstillinger --> vælg <Skift søge og mappe indstillinger>.
3) På fanen Vis --> Klik på <Vis skjulte filer, mapper og drev>

Hvordan man gør det er lidt forskelligt for de forskellige windows-versioner, men du kan søge på det i hjælpen.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede diablo1 Juniormester
07. september 2015 - 12:19 #3
Er det helt væk kan du prøve
http://filehippo.com/download_recuva/

- den skal bare helst være installeret på forhånd for ikke at slette det man vil redde ved installationen. Måske kan du installere på et andet drev end det dine data ligger på - måske en usb (har jeg dog ikke prøvet), men virker fint på andet hd drev/partition