Avatar billede monberg Nybegynder
03. september 2015 - 22:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændring af script - Sprog ukendt.

Hej Eksperten.

Jeg har et script, som jeg har behov for at få tilpasset mit eget behov.

Det er et script til at tilføje nogle argumenter til en FTP server på min nas, og genstarte ftp serveren-

Jeg har udelukkende behov for et argument felt, og ikke de 3 muligheder som der er i scriptet. Så jeg selv bare kan skrive alle argumenterne ind.

Er der en af jer, der kan hjælpe mig med dette, da jeg ikke lige er så ferm i den her slags scripting.

Mvh:
Kim

---
PLUGIN=ftp

ftp_is_running()
{
    local server=` /bin/ps | grep pure-ftpd | grep -v grep `
    [ "$server" = "" ] && return 1
    return 0
}

ftp_OnGet()
{
    local title="FTP daemon"
    local enabled=` ReadParam ${PLUGIN}_EnableAddress `
    local forceftps=` ReadParam ${PLUGIN}_ForceFtpes `
    local fxp=` ReadParam ${PLUGIN}_FXP `

    [ -z $fxp ] && fxp=nobody

    if [ "$1" = "title" ] ; then
        [ "$enabled" = "1" ] && echo ${title}${2} && return 0
            [ "$forceftps" = "1" ] && echo ${title}${2} && return 0
            [ "$fxp" != 'nobody' ] && echo ${title}${2} && return 0
            echo $title && return 0
    fi

    [ "$enabled" = "1" ] && ENABLEADDRESS=CHECKED
    local address=` ReadParam ${PLUGIN}_Address `
    [ -z "${address}" ] && address=` wget http://icanhazip.com/ -q -O - `
        [ "$forceftps" = "1" ] && FORCEFTPS=CHECKED

    cat >&1 <<__EOF__
<form method="GET">
<H3>$title</H3>
<input type="hidden" name="plugin" value="${PLUGIN}" >
<input type="checkbox" name="enableaddress" $ENABLEADDRESS >Change advertised IP address  <input type="input" name="address" value="${address}" ><br>
Force the specified IP address in reply to a PASV/EPSV/SPSV command. If the server is behind a masquerading (NAT) box that doesn't properly handle stateful FTP masquerading, put the ip address of that box here. If you have a dynamic IP address, you can use a symbolic host name (probably the one of your gateway), that will be resolved every time a new client will connect.
# '
<br><br><input type="checkbox" name="forceftps" $FORCEFTPS >Force <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/FTPS">FTPS</a><br>
<br>Enable <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/File_eXchange_Protocol">FXP</a> for <select name="fxp" style="font-size:1.1em;" >
__EOF__
    for option in nobody anonymous user
    do
        echo -ne "\t<option value=\"${option}\" "
        [ "$option" = "$fxp" ] && echo -n selected # in XHTML: "selected=\"selected\""
        echo ">${option}</option>"
    done

    cat >&1 <<__EOF__
</select><br>
<br><input type="submit" name="submit" value="Apply">

</form>
__EOF__
}

ftp_OnPut()
{
    if [ "on" = "$enableaddress" ] ; then
        WriteParam ${PLUGIN}_EnableAddress 1
    else
        WriteParam ${PLUGIN}_EnableAddress 0
    fi
    WriteParam ${PLUGIN}_Address ${address}
    if [ "on" = "$forceftps" ] ; then
        WriteParam ${PLUGIN}_ForceFtpes 1
    else
        WriteParam ${PLUGIN}_ForceFtpes 0
    fi

    WriteParam ${PLUGIN}_FXP ${fxp}
}

create_extra_params()
{
    local extra=""
        local enabled=` ReadParam ${PLUGIN}_EnableAddress `
    if [ "$enabled" = "1" ] ; then
        local address=` ReadParam ${PLUGIN}_Address `
        [ -z "${address}" ] || extra="${extra} -P ${address}"
    fi

    local forceftps=` ReadParam ${PLUGIN}_ForceFtpes `
    [ "${forceftps}" = "1" ] && extra="${extra} -f 0 -O stat:/var/log/pureftpd.log -Y 2"

    local fxp=` ReadParam ${PLUGIN}_FXP `
    case $fxp in
        anonymous)
            extra="${extra} -W"
            ;;
        user)
            extra="${extra} -w"
            ;;
        nobody)
            ;;
        *)
            ;;
    esac

    echo "${extra}"
}

PUREFTPD=/usr/local/sbin/pure-ftpd

ftp_restart()
{
    ftp_is_running
    [ $? -eq 0 ] && /usr/local/sbin/vsftpd_start_silent.sh
}

ftp_OnStop()
{
    umount ${PUREFTPD}
    rm ${TWEAKS_STORAGE}ftp_param
}

ftp_OnCommand()
{
    local param=` create_extra_params `
    [ -f ${TWEAKS_STORAGE}ftp_param ] && [ "${param}" = "` cat ${TWEAKS_STORAGE}ftp_param `" ] && return

    ftp_OnStop
    ftp_OnStart

    [ "${param}" = "" ] && ftp_restart
}

ftp_OnStart()
{
    local param=` create_extra_params `
    echo "$param" >${TWEAKS_STORAGE}ftp_param
    [ "$param" = "" ] && return

    ret=` mount --bind ${TWEAKS_PLUGINDIR}ftp.sh ${PUREFTPD} `
    ftp_restart
}

intercept_pure_ftpd()
{
    PKGNAME=Tweaks
    TWEAKS_STORAGE=/tmp/.${PKGNAME}/
    . ${TWEAKS_STORAGE}env

    [ -f /tmp/${PKGNAME}.log ] && echo "` date ` $0 $@ ` cat ${TWEAKS_STORAGE}ftp_param `" >>/tmp/${PKGNAME}.log
    exec /ram_bin${PUREFTPD} $@ ` cat ${TWEAKS_STORAGE}ftp_param `
}

[ "` basename $0 `" = "pure-ftpd" ] && intercept_pure_ftpd "$@"
---
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2015 - 03:02 #1
Jeg er ikke ekspert, men det ligner bash!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2015 - 03:02 #2
Som er en Linux (and other *nix) shell.
Avatar billede monberg Nybegynder
17. december 2015 - 03:47 #3
Lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2015 - 03:55 #4
Det var ikke bash?