Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
05. september 2015 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

harddisk

Jeg har en hp bærbar med windows 8 men vil opgrader til win 10
men det for jeg ikke lov til da den siger min partiton er GPD partiton jeg har et program så jeg kan converter til MBR, så mit spørgsmål går på skal jeg ændre noget i Bios og hvis ja hvad
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2015 - 10:32 #1
Du skal vælge EFI/UEFI Fra din Boot option
ellers hent installationen her og vælg opgrader.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=616936
Ps det er dumt at vælge MBR da du her mister din sikkerhed mod angreb på din Harddisks opstarts sikkerhed.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2015 - 10:40 #2
ELLER HENT DENNE PDF Vejledning og vælg opgrader!
http://gratisupload.dk/f/8ssj4bgmb9/
Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
05. september 2015 - 10:48 #3
Tak, men det er fordi windows 10 installations siger det ikke kan installer på en partiton der er gpt data. skal være mbr partiton...
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2015 - 11:19 #4
Hvordan og på hvilken måde installerer du?
hvis du har et hvidt Microsoft Mærke på proceslinien skal du trykke på det og reservere din opdatering og så opgraderer den din Computer som GPT Disk som fra fabrik Hvis du har downloadet skal du gå i din Bootmenager Det er en af F Tasterne og vælge UEFI Boot det andet er totalt skørt og det ødelægger din Disksikkerhed!
Ved MBR skal du dissable secure boot Og totalt om formatere din dis og så mister du alt hvad du har på din PC.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2015 - 11:32 #5
Her kan du se en SSD Disk der er opgraderet fra Win 7 ved blot at opgradere. hvilket også sikrer dig at den er Aktiveret og du kan udtække den rigtige produktnøgle til en ren installation senere!
http://web.gratisupload.dk/f/8tf90fhwxr/
Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
05. september 2015 - 13:30 #6
Tak for svarene, jeg har valgt at opdagere via det link længer oppe i tråden ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2015 - 10:40 #7
jeg har valgt at opdagere via det link længer oppe i tråden
Det må jeg nok sige !!!!!!!???????