Avatar billede suha Juniormester
09. september 2015 - 10:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google Crome

Når jeg går på nettet via google crome, går der ikke lang tid, så fryser computeren og jeg må reese. "søger efter cache" (står der nederst nederst i venstre hjørne).

Dette startede efter jeg havde installeret firefox ?

Når jeg har slettet firefox og google crome er der intet ?
Avatar billede eurositi Ekspert
09. september 2015 - 16:22 #1
Forsøger Chrome at starte op på en bestemt webside (URL)?

I så fald kan du åbne Indstillinger og kigge i afsnittet "Ved opstart". Tving Chrome til at starte med "Ny fane" eller på en velkendt webside, f.eks. google.dk.

Genstart Chrome og se, om den stadig fryser efter kort tid.

Kig også under Indstillinger > Udvidelser (eller skriv: chrome://extensions/ i adressefeltet). Undersøg, om der er nogle ukendte/uønskede udvidelser - Fjern dem i så fald og se, om browseren går ned alligevel.

HVIS der findes nogle mystiske udvidelser på listen, bør du også lave et par virusscanninger. Download og installér AdwCleaner (https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/) samt Malwarebytes (https://www.malwarebytes.org/mwb-download/).
Kør også oprydningsprogrammet Ccleaner (https://www.piriform.com/ccleaner/download).

Alle tre programmer er sikre og gratis... Men hold godt øje med, at din browser ikke omdirigerer dig til nogle andre sider end de links, du kan se her ovenfor... I så fald skal du skrive herinde igen.
Avatar billede suha Juniormester
10. september 2015 - 09:19 #2
Der er ingen virus og ved kørsel af adwcleaner - ingen bemærkninger.

Jeg har googlet og læst, at der er flere, som har haft samme problem, der er bare ikke kommet nogen løsninger.

Jeg har slettet HD og startet forfra med en ny installation.
Avatar billede suha Juniormester
10. september 2015 - 09:20 #3
Lukker den her.