Avatar billede arnepedersen Forsker
10. september 2015 - 13:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Montering af Lytebom til Toyota Aygo

Min datter har købt en lygtebom til sin Toyota Aygo, fordi hun skal transportere hendes børns cykler til og fra skole, m.m.

Desværre er der intet stik i bilen hun kan tilslutte stikket fra lygtebommen i.

Hun har ikke anhængertræk.

Kan i hjælpe med en løsning der ikke koster en bondegård?

Hun bor i Søborg, Gladsaxe Kommune.
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. september 2015 - 13:51 #1
Ups. Lygtebom.
Avatar billede magic-mouse Novice
10. september 2015 - 14:32 #2
Kan hun ikke sælge sin Aygo og købe en cykel, der efter cykle til skolen med sine børn?

Det her flere fordele:
* Hun lærer sine børn at det ikke gør noget at være fysisk aktiv.
* Hun får selv motion.
* Hun kan få en ret sej cykel for det Aygoen sælger for.
* Hun sparer penge i benzin,
* Hun sparer penge på gym-kort.

Oven stående løsning er ideal og koster ikke en bondegård.
10. september 2015 - 14:41 #3
HEJ,

Gå ind på en sider, hvor de annoncerer med anhængere.

Der finder hun hvordan en evt. anhænger skal tilsluttes til de eksisterende (bag-)lygter. Resten er bare at "tage" en "snyde"-forbindelse fra disse ledninger og føre dem alle ud til lygtebom'em.

Kan ikke hjælpe fysisk, da jeg bor for langt væk fra Gladsaxe.

Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2015 - 18:06 #4
Anhængertræk, cykelstativ, elstik fås hos http://www.da-gdw.dk
Tilpasset citibug.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2015 - 19:25 #5
På et værksted vil det nok koste el ledning + Stik. Eller hvis man er lidt af en handyman.
http://www.autoelektrikeren.dk/Anh%C3%A6ngerstikteknik.htm

Mange af de små biler er ikke bygget til den slags.
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. september 2015 - 23:55 #6
Claes, jeg kan ikke finde løsning der.

Magic: ;-)

pixxel Godt forsøg, jeg har set det før, men hvordan forbinder man ledningerne til bestående lygter. Skal man trække en ledning til hver lygte og samle dem i et hunstik?

Snestrup: bare at "tage" en "snyde"-forbindelse fra disse ledninger og føre dem alle ud til lygtebom'em. Kunne du henvise til en brugervejledning?
11. september 2015 - 00:19 #7
Jeg skal prøve at finde en vejledning . men tør ikke love noget.

Men en lygte har normalt 2 ledninger - en strømførende og en stel (chassis'et.) Klipper du denne strømførende over og fører den der kommer fra bilen ind i en dobbel samlemuffe (samlemuf. fordi der er 2 udgange) hvor den ene udgang går til lygten igen og på den anden udgang sætter du en lang ledning . Denne Ledning fører du så til ledningsstikket på din lygtebom. Ditto for alle relevante lygter bagpå (2 blinklys, 2 positionslys og 2 stoplys / bremselys. (stoplys og positionslys kan du sikkert nøjes med een ledning, da lyset er fælles !)

Skal i morgen (i dag fredag ?) søge efter et koblingsskema .

Kristian
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. september 2015 - 10:17 #8
Lukker
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2015 - 13:34 #9
den er ellers her
http://www.da-gdw.dk/?id=11835&item=98915619
inkl monteringsvejledning.