Avatar billede giweo Juniormester
10. september 2015 - 14:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WiFi extenter med RJ45 udgang

Hej

Jeg får net ind i den ene ende af huset i en trådløs router (YouSee)

Der er fin WiFi forbindelse i den anden ende.

MEN, jeg har et par enheder er ikke kan WiFi men kun kabel.

Findes der en WiFi extender/switch der kan modtage det trådløse signal og putte det ud i en RJ45 port ?
Avatar billede magic-mouse Novice
10. september 2015 - 14:51 #1
http://www.netgear.com/home/products/connected-entertainment/gaming-home-theater/WNCE2001.aspx

Bruger jeg selv. Den kan med fordel koplets til en switch, og dele signalet ud til flere enheder.
Avatar billede giweo Juniormester
10. september 2015 - 16:45 #2
Tak
Det må være den samme som denne nyere model: http://www.edbpriser.dk/router/netgear-wnce3001-id-5630271.aspx?q=wnce3001

Dog undrer det mig at man designer noget som ser ud til at skulle stå som et tårn, men samtidig sætter tilslutningerne i bunden ?
Avatar billede buddy45 Juniormester
10. september 2015 - 17:09 #3
Jeg bruger selv et sæt Powerline 200 og kører netværket gennem lysnettet til en switch i den anden ende.

http://www.elgiganten.dk/search?SearchTerm=network+extender&search=&searchResultTab=#
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. september 2015 - 18:47 #4
Du kan købe en billig brugt Linksys WRT54G og installere en anden firmware på, og så har du en "Wifi extender" endda med indbygget switch.

Du skal være opmærksom på at der er forskellige versioner af WRT54G-eren, og selv lige checke om ikke det er tomato-firmware, der tilbyder denne løsning.
Avatar billede giweo Juniormester
11. september 2015 - 13:54 #5
#4
Den koster under 300,- så det gider jeg ikke rode med :-)
Avatar billede giweo Juniormester
11. september 2015 - 13:55 #6
#3
Ja det overvejede jeg faktisk også, ved dog bare ikke hvor meget tab der er i el-ledningerne mht. hastighed
Avatar billede magic-mouse Novice
11. september 2015 - 14:42 #7
#5 Jeg har også en powerline, på en 50/50 linie får jeg ca 20/20 ignennem  en 500/500 powerline, der sidder den direkte i stikket. Den bliver dårligere hvis den sidder i en stikdåse.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/171546-zyxel_pla4201-500mbps-dubbelpack
Avatar billede PTRasmussen Juniormester
11. september 2015 - 22:32 #8
Har aldrig fået det til at virke perfekt, dine ping tider stiger og du mister hastighed - Sikker på at du ikke kan trække et RJ45 kabel? Det vil virkelig være at foretrække.