Avatar billede Droa Seniormester
12. september 2015 - 19:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TLS server/client eksempel

Hej eksperter.

Jeg sidder og vil prøve at bryde hul på en af de store bylder inde for net kommunikation, TLS 1.2 (eller hvad man nu har mulighed for i C#)

Jeg har søgt lidt på nettet efter eksempler eller guides til og starte, men jeg kan kun finde Client eksempler, og ingen Server eksempler.

Jeg ville høre om der findes noget godt materiale til og komme igang med og lave server-side med TLS og hvad man skal huske på når man starter med kryptering.

håber nogen kan hjælpe, mange tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2015 - 01:09 #1
Avatar billede Droa Seniormester
10. marts 2016 - 12:22 #2
jeg har kigget på dem en del gange, men de dækker for det meste kun client-side, og ikke server-side, hvordan man f.eks får det til og køre.

Jeg går ud fra man skal have et certifikat, lige pt har jeg intet jeg kan bruge, så har et self-signet et, til og teste på.
men jeg ser ikke ud til og få adgang.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2016 - 20:39 #3
SslStream er baade til client og server side.

https://blogs.msdn.microsoft.com/joncole/2007/06/13/sample-asynchronous-sslstream-clientserver-implementation/

har et eksempel med baade client og server.

Desvaerre alt async, men du kan vel konvertere til sync om noedvendigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2016 - 20:41 #4
http://leastprivilege.com/2005/02/28/sslstream-sample/

dette er ret gammelt men er sync - og ser relativt simpelt ud.
Avatar billede Droa Seniormester
28. marts 2016 - 10:49 #5
helt i orden, mange tak.
det tog mig lige et stykke tid at finde ud af og lave et selvsignet cert og teste med, da Windows 10 ser ud til ikke at kunne bruge makecert.exe, så jeg var nød til og lave det på en linux, hvor jeg derefter var nød til og clone det til min windows maskine, for at få Server delen til at virke, jeg blev ved med at få en underlig fejl med makecert.exe :(

ligger du lige et svar, så ryger der nogen point din vej.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2016 - 14:16 #6
svar