Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2015 - 23:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikke regeistreret netværk

Sådan siger min telefon, hver gang jeg forsøger at kalde på - efter at jeg i dag kom til Grækenland
Avatar billede kurtba Ekspert
13. september 2015 - 01:38 #1
Det havde været rart, hvis du skrev hvilken telefon du  har, da det jo er vidt forskelligt hvorledes indstillingerne er på dem.
Bl.a. er der stor forskel på android, Ios og windows.
Som udgangspunkt er det altid en god ide at genstarte en telefon, hvis den ikke kan finde netværk, idet den sjældent ellers selv kan genetablere forbindelsen. Ved genstart siger den så at sige ud på netværket, hej teleselskab her er jeg med det og det nummer, venligst send mig min opsætning, som den ser ud nu.
Det løser mange problemer.
Hjælper det ikke, skal man f.eks. på en Samsung android telefon ind under Indstillinger, Vælge fanen Forbindelse, herefter Flere netværk og så Mobile netværk. Se under Adgangspunktsnavne om der der står det korrekte teleselskab. Det hedder også APN.er.
Som Telenor kunde skal der f.eks. stå Telenor Internet og være en grøn markering til højre for.
Derunder skal der desuden stå Telenor MMS
Står der ikke noget så gå et punkt tilbage og vælg Netværksoperatører og se om du ikke der kan vælge dit teleselskab. Når det er gjort, skulle APN gerne blive sat rigtigt op automatisk efter et kort øjeblik.
Ellers find manualen til din telefon og find ud af, hvorledes APN sættes op, hvis den ikke er korrekt.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2015 - 07:17 #2
Hvis du prøver hotellets wifi, så snak med hotellet. Du kan have forkerte data om nettet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2015 - 10:02 #3
2: Jeg når frem til en liste over
vodafone GR
TIM GR
GR COSMOTE
Men når jeg vælger en, svarer den "Kunne ikke registreres. Prøv senere"
#3: Forstår ikke, hvad har det med hotellets netværk at gøre?
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2015 - 10:27 #4
Det er an Android - Samsung
Avatar billede kurtba Ekspert
13. september 2015 - 17:21 #5
Undskyld - jeg havde set forkert. Mente at problemet var opstået efter at du var kommet hjem fra Grækenland.
Du er måske et sted, hvor din udbyder ikke har nogen roaming aftale, da de jo ikke selv har master i området.
Er dog aldrig selv stødt på dette problem.
Prøv evt. at se på din udbyders hjemmeside, om de har skrevet noget om, hvorvidt der skal ændres noget på telefonen.
Det er vel alm. taleopkald der driller og ikke data forbindelsen?