Avatar billede nottelmann Novice
13. september 2015 - 10:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 10

Jeg har efterhånden utallige gange forsøgt at opgradere min Toshiba Satellite Pro til Win 10.

Alle gange er jeg kommet til 75%, hvor den skal konfigurer indstillinger men allerede ved 1% går det galt og den genetabler Win 7.

Jeg får fejl kode: C1900101-4000D

Har prøvet at downloade værktøj, oprettet ISO-fil og en anden genvej anbefalet af Microsoft, uden held med noget af det. Får igen og igen samme fejl.

En gang fik jeg fejl: Secund_blot Migration_data
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 10:54 #1
Har du printere, usb nøgler og eksterne harddiske koblet på når du opgraderer?
Måske der er noget hardware der ikke direkte er kompatibelt, og derfor ruller system tilbage.

Har du set denne side her?
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/failed-windows-10-install-c1900101-4000d-error/32ad03ee-a218-4317-801b-300c582d96f4?auth=1
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 10:58 #2
Er det en opgradering du laver?
Du kan ikke få Windows 10 aktiveret hvis du laver clean install ved "opgraderingen".
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 11:16 #3
Er du på trådløs net når du opgraderer?
Har du prøvet at deaktivere trådløs når opgraderingsfilen er 100% downloadet og klar til opgradering?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 11:30 #4
På side 3 i linket står følgende:
c1900101-4000d error code and restores to Windows 7 at end of installation. After 4 attempts, disconnected Ethernet internet connection about 10% into installation and success.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 11:42 #5
Øh Har du et Atheros AR5007EG WiFi kort i computeren?
Læs midt side 2 i linket.
Om driveren til 8.1 ikke rigtig er kompatibel kan være problemet.
Og du kan måske få bsod hvis opgradering gennemføres og du så senere skal bruge wifi kort.
Her kan du se driverne hvis det er nævnte kort:

https://www.atheros.cz/atheros-wireless-drivers.html
Avatar billede jens_peter Nybegynder
13. september 2015 - 15:06 #6
Jeg har kigget lidt omkring efter din fejl, der ser ud til at være ret almindelig.

Så jeg tror, at du mangler nogle vigtige opdateringer til din Win7 og så er det naturligvis vigtigt, at driverne virker til din hardware.

Udover det bør man altid tage det ikke nødvendige fra maskinen når man skal opgradere, da der er rigeligt for systemet at tage stilling til i forvejen.

Jeg bruger og anbefaler slimdriver til at holde styr på driverne i maskinen, det tager lidt tid når man skal opdatere det hele, hvis man ikke vælger at betale for en kort periode, men det virker fint.

Alle vigtige opdateringer installeres og der genstartes, men husk at slå Windows 10 fra, mens du opdaterer Windows 7 eller 8.1.
Avatar billede nottelmann Novice
15. september 2015 - 06:25 #7
Jeg prøvede først at installere Slimdriver og derefter at opdater driver til netkortet, men det gik virkelig galt.
Nu kan jeg ikke på Win7, kun i beskyttet tilstand.
Har virkelig brug for hjælp nu...!
Avatar billede jens_peter Nybegynder
15. september 2015 - 07:51 #8
Er det at gå på nettet du ikke kan andet end i beskyttet tilstand?

Du har jo haft fejl hele tiden, men prøv at gå ind i enhedshåndtering og fjern driveren til netkortet, herefter genstartes maskinen og er du heldig virker det igen.

Virker det ikke afhænger det af om du har driveren til netkortet liggende eller om det er den fra da du købte maskinen.

Er det den oprindelige ville jeg nok få mine data i sikkerhed og genstarte eller geninstallere computeren til en frisk fejlfri version, det skulle være via funktionen til det på maskinen.

Herefter skal der opdateres med alle vigtige opdateringer og når det er gjort burde du kunne opdatere med Windows 10.

Fordelen ved det er, at du vil have en helt ren installation, som du kan lave backup af og bruge til at køre ind hvis der skulle komme problemer fremover.

Ligesom du ikke burde se mere til fejlen, der gjorde, at du startede denne tråd.

Held og lykke med det - det største arbejde bliver opdateringerne - du skal ikke opdatere driverne hvis de virker før du er kommet vel over på Windows 10.

Lad os høre hvordan det går?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 17:47 #9
Kan du ikke køre systemgendannelse til før du brugte Slimdrivers?
du skal i alle programmer-tilbehør-systemgendannelse.
Eller kan det ikke kører fra fejlsikret?
Avatar billede nottelmann Novice
15. september 2015 - 18:39 #10
Jeg gjorde som qweros anbefalede og nu køre det igen Pyhhhhhhhhhh
Alle opdateringer er foretaget og jeg har igen i dag prøvet at installere Win 10 uden held.
Tænker det er netværkskortet som 220661 nævnte....

Må lige have en pause inden jeg prøver igen
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 19:43 #11
Du har jo til 29 juli næste år at opgradere i. Så er du heldig bliver der inden da en løsning på dit netkort.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
15. september 2015 - 20:11 #12
Hum, så langt så godt:-)

Jeg tænker lige ud af boksen, da jeg opdaterede min bærbare, som jeg skriver på nu, da meldte den også fejl, jeg noterer mig generelt ikke fejlkoder medmindre de kommer flere gange, så jeg ved ikke om det skulle være din kode.

Men under alle omstændigheder fejlede den ved forsøg på opdatering fra skiltet der dukker op på skrivebordet om, at man skal opgradere og hvor man kan vælge at fortsætte eller vælge et tidspunkt, hvor man vil lave opdateringen.

Jeg prøvede et par gange og først da jeg gik ind via Windows Update, lykkedes det.

Jeg tænker også på om ikke Toshiba kan hjælpe, hvis det er fordi den driver til netkortet fejler?

Men er det en ældre maskine, der er opgraderet fra Vista eller XP, i så fald ville jeg nok holde den på Windows 7, det er ofte sådan, at hardwaren er bygget til at passe til den samtidige software.

Det kunne du jo faktisk overveje under alle omstændigheder, supporten til 7'eren fortsætter til 2020 efter hvad jeg er orienteret om.

Men lad os høre fra dig om hvordan det går.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 20:49 #13
Ja support kører til 2020. Ja jeg ville også beholde Win 7 på den på grund af alderen. Der er sikkert ikke 5 års levetid tilbage i den. Og Win 7 er er godt system. Det er muligt den ville performe en smule bedre med Win 10. Men det ville være marginaler.
Avatar billede nottelmann Novice
13. oktober 2015 - 09:36 #14
Hej

Jeg har opgivet at få Win 10 på min noget gamle pc, har i stedet købt en ny.....

Hvordan fordeler jeg point, I har jo kommet med løsningsforslag ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 16:51 #15
Det gøres med svar fra os begge.
Jeg lægger mit her.
Når qweros har lagt sit, afkrydses begge svar og accepteres.
Du kan vælge at give point individuelt alt efter den hjælp du har fået, eller dele lige over. Det fremgår af boksen der fremkommer.
Avatar billede nottelmann Novice
12. november 2015 - 06:16 #16
Det er kun dig "220661" der har svaret, så du får alle point og jeg lukker spørgsmål
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2015 - 15:43 #17
Tak for point :-)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
12. november 2015 - 21:42 #18
Ok så må jeg jo undvære, det går også nok, men kører din maskine godt nok?