Avatar billede Fortalwyneho90 Nybegynder
14. september 2015 - 00:35 Der er 3 kommentarer

Tyverialarm i serverrum

Hej,

I mit daglige erhverv har vi et serverrum, hvor ALT vores data bliver lagret, herunder vigtige dokumenter. Vi overvejer pt. http://www.certego.dk/da/site/certegodk/produkter-ydelser/alarmer-alarmydelser/tyverialarm-erhverv/ - men vi er i tvivl om vi skal kontakte firmaer som TRYG el.l. først? Det er vigtigt for os, at tyven bliver ude. :-)

/tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2015 - 01:58 #1
Har I mulighed for at faa hostet eksternt?  Det ville (med et ordentlig hosting center) loese dette problem og sikkert ogsaa andre.
Avatar billede buddy45 Juniormester
14. september 2015 - 06:50 #2
Vejen til vores server rum (ligger på 1ste sal) går gennem en sikkerheds dør med speciel system lås. Kun IT folk som har noget at gøre i server rummet har nøgler.

http://www.indbrudssikring.com/sikkerhedsd%C3%B8re.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2015 - 19:18 #3
Hvis I ikke selv har kompetencerne til at træffe beslutningen internt, så tag for alt i verden en konsulent med på råd - om det så er jeres forsikringsselskab eller en uvildig konsulent er nok mindre betydende i første omgang, men få hjælp "on location".