Avatar billede steenaa54 Juniormester
14. september 2015 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ingen lyd på Drlive når på remote

Jég kan se der er stillet et lignende spm i 2007, men uden svar.
Når man er i udlandet kan man ikke få lov fra en udenlandsk ip adresse at se dansk tv. Men jeg har dog betalt min licens (hvorfor kan man ikke bare få et logind?). I stedet fik jeg den ide at logge ind på min remote til serveren på arbejde, og så se drlive dér. Det virker også, men der kommer ingen lyd. Der er skruet max op for lyden.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
14. september 2015 - 13:05 #1
Hvordan forbinder du til din server?

Er det via RDP / MSTSC eller via fx TeamViewer?

I de forskellige remote software, er der som regl indstillinger for om man skal tage lyden med eller ej.
- Det kan være din software er konfigureret til ikke at spille remote lyd, lokalt.
Avatar billede steenaa54 Juniormester
14. september 2015 - 23:15 #2
Det var meget teknisk.
Logind siden siger bl.a.:
Work resources, Remote App and desktop Connection
og langt nede efterfølgende tekst.....betyder det at det er nævnte RDP?
To protect against unauthorized access, your RD Web Access session will automatically time out after a period of inactivity. If your session ends, refresh your browser and sign in again.

nederst står: Windows server 2012 R2

Leder det på sporet?
Avatar billede steenaa54 Juniormester
06. oktober 2015 - 19:12 #3
Der kom ikke rigtigt et svar der løste problemet