Avatar billede martin_moth Mester
15. september 2015 - 12:38 Der er 7 kommentarer

Reinstall vista uden CD

Hej
Jeg har en gammel MSI X320 PC der er umulig at komme i kontakt med, jeg kan ikke få recovery til at reinstallere vista der ellers ligger på PC'en.

Jeg har produktnøglen til vista skrevet bag på PC'en.

Kan man et eller andet sted downloade win vista, og bruge min produktnøgle til at få det installeret?

Og ja, jeg er klar over at vista ikke er det fedeste, men jeg skal bare have liv i den gamle PC igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2015 - 12:44 #1
den lånte disk med vista skal være præcis samme version som den, du har jf dit produktnøgle-mærke - dvs fx 'vista sp1 dk home'.
Den kan nok blive svær at finde.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 18:22 #2
#1 Jeg er enig.

Personligt havde jeg nok droppet Vista og installeret e Linux version  stedet.
Linux Mint ville køre perfekt på en ældre bærbar.

Du kan heller ikke køre fejlsikret tilstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 18:28 #3
http://getintopc.com/softwares/operating-systems/windows-vista-home-premium-download-iso-32-bit-64-bit/

Ved ikke om dette virker med din nøgle?
Den bliver sikkert på engelsk med dette download, hvis den kan aktiveres.

Man kunne måske prøve at tjekke systemfiler med disken for at få liv i den igen. Systemfiler er jo ens om det er en engelsk eller dansk version.

Får du liv i den kan man tage image af drevet så du har noget at falde tilbage på.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 18:35 #4
Med installationsmedie kan man vælge startup repair, der prøver at reparere computeren så den kan starte op:
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/repair-windows-with-windows-startup-repair/
Uden at vide det bør du kunne reparere din installation så den kan starte op.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2015 - 20:09 #5
har du kommet videre Martin?
Avatar billede martin_moth Mester
06. februar 2016 - 06:11 #6
Nej. Stadig stendød.

Tror jeg giver op. Men læg svar for forsøget - det hjalp ikke :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2016 - 07:43 #7
ok.