Avatar billede vuske Seniormester
15. september 2015 - 14:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Live.dk

Jeg har en live.dk konto som er en apple-id og den vil jeg også have som Microsoft-konto, men det kan jeg ikke - der står at live.dk er en del af et andet domæne
Hvordan gør jeg
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2015 - 14:34 #1
Jeg har så min private email (eget domæne) som apple og microsoft-id. Så det kan lade sig gøre.
Det var bøvlet med microsoft - noget med at have en aktiv konto, tilføje sin mail i profilen, skifte email og godkende via email på oprindelig og ønsket konto. Tror faktisk, jeg fik hjælp fra support hos microsoft undervejs.
Avatar billede vuske Seniormester
15. september 2015 - 15:08 #2
Jeg har selv en live.dk konto som virker perfekt også på min iPhone - problemet er at jeg for en anden vil sætte hans live-konto på hans iPhone men kan ikke, jeg bruger her outlook men har også prøvet exchange.
Det var derfor at jeg ville lave en microsoft-konto for at bruge den app der hedder Outlook
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2015 - 15:27 #3
du kan da godt bruge outlook/word/excel på ipad/phone med microsoft-id og resten på apple-id. På iphone starter du bare app outlook, og logger ind med microsoft-id.
Avatar billede vuske Seniormester
15. september 2015 - 15:31 #4
ja det ved jeg godt men jeg kan ikke lave den live.dk om så det også er en microsoft-konto det er det der er problemet
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2015 - 15:49 #5
du skal ind på microsoft live.com på microsoft-kontoen, og der skal du sætte live.dk adressen ind som alternativ email. Så kan du bagefter rykke live.dk til primær adresse, og så skulle den være der - men altså, da jeg gjorde det var det ikke helt så simpelt. Der er hjælpefiler undervejs hos microsoft - læs dem.
Avatar billede vuske Seniormester
03. oktober 2015 - 12:06 #6
det virker ikke