Avatar billede Mik2000 Professor
17. september 2015 - 23:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgeoptimering - redirect ny side

Hej

Jeg har en gammel side hvor link lå noget i stil med:
side.php?id=5

og en ny side hvor det er
/side/titel-paa-side/

Den gamle er lavet dårligt og der er derfor et hav af side.php filer, så vil nødig have hver enkelt oprettet, og så lave redirect med PHP

Så jeg tænkte at bruge htaccess. Men der er nogle problemer

1: Nu bliver linket lavet med titel og den kender jeg ikke på den gamle side da man kun har id gennem htaccess

2: Jeg kan lave den så alle uanset id går til forsiden, men jeg tænker at det nok vil påvirke SEO negativt

3: Så hvad tænker I løsningen er for at sikrer god søgeoptimering på den nye side også?
Avatar billede Toxen Nybegynder
20. september 2015 - 18:22 #1
Det mest optimale ville være at kunne 301 redirecte de gamle sider med ?id=x over på de samme sider med den nye url-struktur.
Dette gør at værdi fra links rammer de rigtige sider og du vil ikke miste lige så meget SEO værdi.

Så umiddelbart ville jeg gå igang med noget manuelt arbejde og finde de ?id=x urls som passer til de nye urls, medmindre der er tale om en virkelig stor mængde.
Avatar billede mettebloch1 Nybegynder
21. september 2015 - 09:50 #2
Hej mik2000

Jeg har selv siddet med samme problemer, og kan anbefale dig at skrive/ringe til Daniel Nielsen fra Atak (nu er jeg godt nok kunde, men de er altså meget hjælpsomme). Han/de har hjulpet mig med meget søgeoptimering og redirecting, da jeg skiftede hjemmeside.

http://www.atak.dk/soegemaskineoptimering/google-optimering/soegeoptimering/

Mette
Avatar billede Mik2000 Professor
21. september 2015 - 18:52 #3
Hej

Tak for kommentarer.

Jeg fandt denne:
https://www.youtube.com/watch?v=r1lVPrYoBkA
Så det ser heldigvis godt ud til man må lave en chain, så man ikke behøver have alle undersiderne :)

Toxen=> Men går med den semi manuelle hvor jeg linker dem til en side som henter det nye navn, og sender dem videre til den rigtige side igen med en 301 :)

Mette=> Tak for link, men det tekniske er ikke noget problem, så det vil nok være lidt meget at tage fat i en ekstern til blot at høre om det :)
Avatar billede Mik2000 Professor
16. januar 2016 - 23:02 #4
Lukker