Avatar billede steensommer Praktikant
18. september 2015 - 09:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra C# til VB .net

Hej

Følgende C# kode sender data korrekt:
  Dim request As HttpWebRequest

        Dim URL As String = "http://blabla.kundeside.dk/json?key=t6%$SVAK7"

        request = DirectCast(WebRequest.Create(URL), HttpWebRequest)

        request.Method = "POST"

        request.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"

        Using Writer As New StreamWriter(request.GetRequestStream())

            Writer.Write("new_username=" & new_username & "new_email=" & new_email & "new_password=" & new_password)

        End Using

Jeg har forsøgt at oversætte til VB .net:
Dim request As HttpWebRequest
        Dim URL As String = "http://blabla.kundeside.dk/json?key=t6%$SVAK7"
        request = DirectCast(WebRequest.Create(URL), HttpWebRequest)
        request.Method = "POST"
        request.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"
        Using Writer As New StreamWriter(request.GetRequestStream())
            Writer.Write("new_username" = "Steen&new_email=ssa@phv.dk&new_password=123456")
        End Using

...men i VB .net situationen får jeg ikke sendt data korrekt. Der opstår dog ingen fejl :-/
Avatar billede steensommer Praktikant
18. september 2015 - 10:02 #1
UPS forkert C#. Her er den korrekte:

var request = WebRequest.Create("http://blabla.kundeside.dk/json?key=t6%$SVAK7 ");

request.Method = "POST";

request.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";

using (var writer = new StreamWriter(request.GetRequestStream()))

{

    writer.Write("new_username=value&new_email=value&new_password=value");

}
Avatar billede chrisrj Forsker
18. september 2015 - 10:29 #2
Mon ikke linien her er problemet:

Writer.Write("new_username" = "Steen&new_email=ssa@phv.dk&new_password=123456")

Prøv at fjerne de 2 " i midten:

Writer.Write("new_username=Steen&new_email=ssa@phv.dk&new_password=123456")
Avatar billede steensommer Praktikant
18. september 2015 - 14:11 #3
Den variant har jeg allerede forsøgt med samme nedslående resultat :-/
Avatar billede chrisrj Forsker
18. september 2015 - 15:22 #4
Ok, så vil jeg anbefale dig at udskrive alle værdier så du kan se hvordan det egentligt ser ud.

Jeg kender desværre ikke så meget til at kode den slags.
Avatar billede steensommer Praktikant
18. september 2015 - 16:53 #5
Det her fungerer:

'Dim request As HttpWebRequest
        Dim URL As String = "http://phvarde.kundeside.dk/json?key=t6%$SVAKsG97"
        Dim request As WebRequest = WebRequest.Create(URL)
        request.Method = "POST"
        Dim postData As String = "new_username=Steen&new_email=ssa@phv.dk&new_password=123456"
        Dim byteArray As Byte() = Encoding.UTF8.GetBytes(postData)
        ' Set the ContentType property of the WebRequest.
        request.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"
        ' Set the ContentLength property of the WebRequest.
        request.ContentLength = byteArray.Length
        ' Get the request stream.
        Dim dataStream As Stream = request.GetRequestStream()
        ' Write the data to the request stream.
        dataStream.Write(byteArray, 0, byteArray.Length)
        ' Close the Stream object.
        dataStream.Close()
Avatar billede steensommer Praktikant
23. maj 2016 - 09:09 #6
Svar