Avatar billede Jolles Professor
20. september 2015 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Epson WP- 4535 stoppet dyse??

Har lige sat nye org. patroner i Epson, der opførte sig utilbørligt i rød og gul. Det hjalp ikke. Dysechek, hovedeftersyn og det hele - stadig problemer med gul og rød.
Er der en mulighed for at komme ind i maskinrummet og evt prike i dysehullet med en nål eller hvordan kan jeg komme problemet til livs.
Har søgt på div. hjemmesider, der er vilde for at sælge mig en ny, men jeg vil helst reparee, hvis det er muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2015 - 12:50 #1
Nej du kan ikke med et godt resultat prikke i dyserne og få renset den vej.
Jeg har set utallige tråde om printere med faste tørrede printhoveder, og løsningen i de fleste tilfælde er at udskifte selve print hovedet. Man kan forsøge sig med at rense med egnet rensemiddel, men jeg er ikke sikker på du får liv i det igen, og med en kvalitet der kan anvendes. På blækprintere er det vigtigt man laver "vedligeholdeses print" for at holde dem i live. Det glemmer man desværre mange gange.

https://www.google.dk/search?q=epson+printhead+cleaning+kit&biw=1024&bih=674&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CC0QsARqFQoTCL3GvaO4hcgCFYXycgoderUL9w
Avatar billede Jolles Professor
20. september 2015 - 13:05 #2
Tak for venligt svar og forslag. Vi bruger printeren meget, så faren for at tørre ud er næppe til stede. Nu skal jeg så finde ud af at splitte printeren ad, og finde printhovedet. I virkeligheden er det nok billigere at købe en ny, men nu prøver jeg.
Læg et svar, så får du points pronto.
God søndag.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2015 - 13:19 #3
Velbekomme, og held og lykke med projektet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2015 - 13:25 #4
#2 Hvis det primært er tekst du printer ud, kan den del  af hovedet der tager sig af farver jo godt tørre ud.
Jeg havde før også en blæk printer, som kunne udtørre. Men min printer der indgik printhovedet i selve patronen, så når denne blev udskiftet havde jeg et friskt printhoved at skrive fra :-)