Avatar billede gullerg Nybegynder
22. september 2015 - 12:21 Der er 4 kommentarer

Hjælp til at programmere en såkaldt "Sniffer"

Hejsa

Jeg står og er igang med at lave mit eget affiliate site (laves i Wordpress), hvor jeg linker til andre hjemmesider og deres produkter. For at udvide mit koncept lidt, har jeg prøvet at lave en "sniffer", hvor jeg låner kode fra de hjemmesider, jeg linker til, så noget af deres indhold, f.eks. deres varesortiment, også er at finde på min hjemmeside.

Jeg har dog lidt svært ved at strukturere koden, og jeg ved ikke helt, hvordan den skal opsættes.... (jeg har prøvet at finde plugins i WP, der kunne opfylde dette behov - desværre uden held)

Håber, der er nogen, der kan hjælpe mig med dette!

Vh, Gustav
Avatar billede LarsJH Nybegynder
22. september 2015 - 14:36 #1
Det er en rigtig dårlig ide at gøre det på den måde, da redundant indhold ikke gavner noget som helst. Søgemaskinerne, i det her tilfælde garanteret google, ved godt hvor indhold stammer fra. Lav i stedet noget fornuftigt tekst til produkterne.

Hvis du har tænkt dig at opnå gode placeringer, hvilket er nødvendigt for at tjene bare en lille smule på affillite, så har du brug for at ranke højt på diverse relevante søgninger. Hvis indholdet på din side er 100% som det på en anden, hvorfor skulle google så rangere dig højere?
Avatar billede keysersoze Guru
22. september 2015 - 16:01 #2
en sniffer er en ret kompleks ting og giver ingen garantier da den er let at blokere for - det komplekse består i, at hvert site har hver deres struktur (medmindre der benyttes standard løsninger) så det skal tilpasses til hvert enkelt site.
Avatar billede gullerg Nybegynder
22. september 2015 - 20:11 #3
Jeg er i gang med at udforme brandsider, hvorpå jeg selv forfatter en tekst om brandet, for, som Lars selv nævner, at kunne ranke højere på søgemaskiner.

Jeg synes dog, at det vil være kedeligt med en side med blot tekst, hvorfor jeg synes, at det ville være en god ide med et udsnit af virksomhedens sortiment, som jeg ville lave vha. en sniffer...

Er dette helt i skoven?

Og jeg er godt klar over, at det er en kompleks ting, men der må da findes en form for skabelon til en sniffer? eller i det mindste en guide?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2015 - 10:18 #4
Der er ikke noget hokuspokus i at lave en sniffer - det er bare et stort arbejde ikke bare at lave men også at vedligeholde, blandt andet fordi den som nævnt skal tilpasses hver enkelt site. Derfor vælger de fleste reelle foretagender at hente data hos partnere via API'er eller datafeeds.