Avatar billede storgaard Juniormester
23. september 2015 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt theme på gammel computershop - hvad synes I?

Jeg har hjulpet med at skifte design på https://www.refurb.dk, og nu er det efterhånden godt gennemtestet. Shoppen har været i drift siden medio marts.
Hvad er jeres umiddelbare tanker omkring designet? Al feedback er velkommen.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2015 - 18:06 #1
På iphone.

Top menuen burde ikke blive hængende i toppen når man scroller ned, måske hvis man scroller op)

Meddelelse i bunden er ret irriterende os (bliver hængende i bunden af skærmen)
Avatar billede storgaard Juniormester
23. september 2015 - 23:15 #2
Thanks, god ide at lade topmenuen forsvinde på ned-scroll!Er det chatten du tænker på i bunden?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2015 - 08:29 #3
Det kunne godt tænkes, de er ihvertfald begge i vejen og folk vil nok klikke på kontakt hvis de mangler hjælp ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2015 - 23:12 #4
Meget pæn side og indeholde mange informationer, men på en nem og overskuelig måde.

Synes det er synd at cookie baren dækker for informationen i toppen, i det hele taget er der mange ting der kan poppe ind, cookiebar, wishlist, chat, de har forskellige stile og genere faktisk en smule, især på mindre skærme.

De meget runde hjørner i toppen passer ikke med det ellers ikke afrundede design på resten af siden, jeg ville nok tone dem lidt ned, halvdelen altså 0.5em gør sig efter min mening meget bedre.

De centrerede submenuer virker forkert, jeg ville klart venstre stille disse også, ville virke meget mere harmonisk.

De tre call to action knapper under slideren, de virker som call to action, men giver ikke information eller link til noget relevant, de to første siger meget det samme og denne info er at finde andre steder på siden, den sidste prøver at skabe troværdighed omkring siden, men siger eller linker ikke til noget om hvor de anmeldelser kommer fra, hvis nu man linkede til Trustpilot eller hvor de er samlet fra ville det være meget mere troværdigt. Samtidig tager disse tre bokse fokus fra det vigtige, produkterne der sælges, lige efter dem, så man har brugt prime realestate (above the fold) pladsen på alt muligt der ikke er sites kerne, salget, men viser en masse information om hvem vi er og at man er dygtig, bevars det er også godt at sige og skrive, men ikke det vigtigste for et site som dette.

Skarpe tilbud lige nu har nogen float problemer, en eller to af kasserne er højere end de andre og derved bliver det floatet forkert.

Nederst kommer der så igen en masse, jeg mener virkelig meget information om genbrug og hvad I gør og hvordan det virker osv. det er lidt en gentagelse på gentagelse.

Lige meget med hvilke betalingskort I modtager på forsiden, i købsprocessen er det fint, men ikke noget I skal skilte så stort med på forsiden, det tager bare plads.

Grøn hover på links i footeren virker ikke, der er for mange forskellige farver brugt til teksten, hold det gerne til blå på hvid og hvid på blå, ville være mere harmonisk, bare underline dem i footeren ved hover.

Det var en lang smøre om forsiden, nu ksal det ikke lyde så slemt, synes faktisk det er en pæn side, men det var bare tingene jeg ville prøve at gøre noget ved og måske ensrette eller simplificere en smule, det er mange informationer og mange indtryk man får bare på den første side.
Avatar billede storgaard Juniormester
25. september 2015 - 11:54 #5
Fedt tak allesammen - rigtig gode betragtninger. Særligt det omkring at venstrejustere menu-indholder og venstrejuster og at de to førte bokse siger det samme - de er ret "grelle" som vi siger i Jylland ;)