Avatar billede Slettet bruger
23. september 2015 - 18:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

scanjet 3110

Jeg har problemer med at gen installere min HP scanjet G3110, det er som at hele installationen ikke bliver helt gennemført, selvom at jeg bruger installations cden og manualen men jeg må gøre noget forkert i slutfasen fordi at jeg kan se i programmer at alting bliver installeret, og to af ikonerne popper op på skrivebordet , men der mangler den vigtigste,den hvor man starter scanningen, med indstillinger osv..Softwaren og driverne skulle være den rigtige ,og den har da også virket fint i 3-4 år.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2015 - 19:20 #1
Hej og velkommen til.

Har du opgraderet til Windows 10, eller er du på det samme system?

Hvis du bruger Windows eget program der hedder "fax og scanning" kan du så scanne?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2015 - 21:53 #2
Tak for din velkomst og dit svar ,ja det er lidt nyt for mig.
Nej jeg har ikke opgraderet til windows 10 endnu men forventer at gøre det i løbet af en måned eller to jeg har opdateringen klar.Jeg købte scanneren da jeg havde XP men kører nu med Windows 7 professionel,hvor også scanneren kørt udmærket. Jeg har kørt med scanneren i windows fax og scanner men der er en verden til forskel fra før både med henseende til udseende og indstillinger, så det er ikke en mulighed når jeg har prøvet det andet, men det er helt klart at jeg noget forkert.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2015 - 22:59 #3
Prøv at fjerne software til printer med Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Kør lige en tur med CCleaner også:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning af både filer og register.

Prøv så at installere printer software igen.
Avatar billede supportsiden Professor
23. september 2015 - 23:13 #4
Din CD er sikkert meget gammel (XP tidsalderen)
Gå til HP's hjemmeside og download det nyeste software til din printer.
http://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/HP-Scanjet-G3110-Photo-Scanner/3723463/model/3723466

Den er sprit ny !
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. september 2015 - 06:41 #5
Når man scanner via Windows Fax og Scanning bruges en nyere teknik kaldet WIA. Den giver kun mulighed for nogle simple scannerindstillinger.
Den "forældede" TWAIN teknologi giver mulighed for at bruge alle de indstillinger, som producentens scannerdriver understøtter.
Bruger du Photoshop, Paintshop eller lignende billedsoftware, kan du tilgå scanneren via TWAIN: Filer/Importer/Twain
(Nyeste versioner af Photoshop understøtter ikke TWAIN som standard. Der skal først hentes en plug-in hos Adobe).
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2015 - 14:48 #6
Først prøvede jeg at bruge uninstaller som anvist og derefter Cleaner som jeg ofte bruger.

Derefter installerede jeg den nye indsatte software fra det ene svar ,desværre uden held.Det så godt lidt anderledes ud i opsætningen men den kunne ikke installeres - funtionen er ikke tilgængelig stod ( på engelsk) og der kom kun to ting til at stå under oversigten i programmer under HP frameword/k ?? og Update , mod eller 5 ting når jeg bruger min installationsdisk ,her står der også bl.a. scan 3110 og der kommer en ikon  på skrivebordet Hp Solutionscenter som ikke virker korrekt.

men tak for alle svar indtil videre
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2015 - 16:36 #7
Problemet med ældre printere er at drivere til nyere systemer ikke er af samme kvalitet som den oprindelige til Xp. Man gider ikke bruge krudt på at udvikle software til gammel udtjent hardware. Har selv været der med en HP Officejet G 55  fra 1999. Der var mange muligheder på Xp, men da jeg gik til Win 8.1 var der kun en standard driver til print, og scanner måtte jeg køre fra fax og scanning.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2015 - 17:02 #8
Jeg har kasseret min 3110 scanner da jeg ikke kunne få den til at virke, og købt en af nye scannere som kan scanne,printe, osv. så jeg vil gerne lukke spørgsmålet.
Da der er flere der har svaret mig vil jeg gerne give nogle point ,men så må I skrive til mig.Ellers vil jeg nok vende tilbage når jeg går i gang med Windows 10 som jeg har liggende på computeren, men jeg venter nok et par måneder endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2015 - 17:39 #9
Jeg springer over. Ellers tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 12:03 #10
Jeg vil prøve at lukke min tråd ned da jeg som før har skrevet løst mit problem ved at kassere min scanjet 3110, og tak for de forslag som jeg har fået.