Avatar billede lekamp Nybegynder
23. september 2015 - 21:37 Der er 3 kommentarer

Indholdsfortegnelse med feltet Autonumlgl

Jeg anvender feltet Autonumlgl i dokumenter med mange bilag. Jeg indsætter feltet med teksten Bilag foran, således der kommer til at stå Bilag 1, Bilag 2, Bilag 3 osv. ned gennem teksten.
Hvis jeg så indsætter nyt Bilag 2, opdateret Bilag 2 til Bilag 3, Bilag 3 til Bilag 4 osv.

Udfordring nr. 1.
Jeg kunne tænke mig, at opsamle alle bilagsnr. nederst i noget, der ligner en indholdsfortegnelse e.lign., men det vil ikke rigtig lykkes. Heller ikke selvom jeg opretter en ny typografi med feltet i.

Udfordring nr. 2.
Jeg vil rigtig gerne kunne indsætte mere end et bilagsfelt i et afsnit, men det får jeg ikke rigtig lov til.

Er der nogen, der har forslag til løsninger på 2 ovenstående udfordringer?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. september 2015 - 23:50 #1
Hvis jeg forstår din beskrivelse korrekt, består bilagsoverskrifterne af "Bilag " efterfulgt af et felt af typen AUTONUMLGL. Hvis det er korrekt, kan du f.eks. gøre sådan:

Indholdsfortegnelse:
Du kan lave en selvstændig indholdsfortegnelse til bilagene sådan:
1.
Opret en afsnitstypografi, som du f.eks. kalder "Bilag". Definer typografien, som du vil have bilagsoverskrifterne til at se ud. Du bør definere typografien med "Hold sammen med næste" slået til i dialogboksen "Afsnit", så overskrifterne aldrig kommer til at stå alene.

2.
Formater alle bilagsoverskrifterne med typografien "Bilag". Brug ikke typografien andre steder.

3.
På stedet, hvor indholdsfortegnelsen med bilag skal være:
Lav et tomt felt ved at taste Ctlr+F9.

4.
Mellem feltklammerne, skriv:
TOC \h \z \t "Bilag;1"

BERMÆK: 1-tallet efter semikolon bevirker, at typografien "Indholdsfortegnelse 1" (TOC 1 hvis engelsk version) bruges i indholdsfortegnelsen. Skift f.eks. tallet til 3, hvis "Indholdsfortegnelse 3" skal bruges. Du kan redigere typografierne til indholdsfortegnelse, som du vil.

5.
Mens markøren er i indholdsfortegnelsen, tast F9 for at opdatere den (Alt+F9 for at slå feltkoder til og fra).

Udfordring 2:
Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med, at du ikke får lov til at indsætte et bilagsfelt mere. Er det et AUTONUMLGL-felt, som viser "Bilag #", hvor # er samme nummer som i overskriften til bilaget, du ønsker at indsætte? Hvis det er tilfældet, kan du sætte et bogmærke om "Bilag #" i overskriften og indsætte en krydshenvisning til bogmærket på det sted, hvor "Bilag #" skal gentages i teksten.

Hvis det er noget andet, du mener, er du nødt til at forklare mere præcist, hvad det er, du vil opnå.
Avatar billede lekamp Nybegynder
24. september 2015 - 08:23 #2
Jeg er med på, at der kan oprettes en afsnitstypografi og derefter en indholdsfortegnelse. Men da bilags-benævnelsen ikke er en overskrift, opstår problemet. Her er et eksempel på, hvordan det skal se ud. Bilag 2 får jeg ikke lov til at sætte ind i det første afsnit, hvor der allerede står Bilag 1.

Jeg er egentlig godt med på, hvorfor jeg ikke får lov til det (afsnitstypografi), men findes der mon en anden løsning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer (Bilag 1)adipiscing elit. Maecenas porttitor congue massa. Fusce posuere, magna sed pulvinar ultricies, purus lectus malesuada libero, sit amet commodo magna eros quis urna.
Pellentesque habitant morbi tristique senectus et (Bilag 2) netus et malesuada fames ac turpis egestas. Proin pharetra nonummy pede. Mauris et orci.

DOKUMENTER:
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. september 2015 - 10:26 #3
Jeg forstår ikke din forklaring/din dokumentstruktur.

Er der ikke en overskrift til hvert bilag med teksten "Bilag #", hvor nummeret er lavet som et AUTONUMLGL-felt? (eksempel: "Bilag 4")

Når der midt i teksten skal stå "...(Bilag #)...", er det så ikke en henvisning til bilaget med det nr.? (eksempel: "...(Bilag 4)..."