Avatar billede Oestbjer Nybegynder
24. september 2015 - 15:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Videofiler vil ikke afspille

Jeg har nogle videofiler fra Dropbox jeg ikke kan få afspillet.
Filerne hedder VLC media file (.mov). Jeg kan se hvor store de er, hver især og når jeg åbner dem med QuickTime Player kan jeg se længden.
Jeg har forsøgt at ændre formatet vha. Any Video Converter, men uden held.

Er der nogle gode råd?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2015 - 15:24 #1
hent http://www.divx.com/ (download top/højre)
så får du en masse codecs med - det kan være, at du mangler nogle.
Og hent filerne ned på pc og afspil derfra - så er der ikke problem med evt udfald pga skiftende downloadhastighed.
Avatar billede Oestbjer Nybegynder
24. september 2015 - 15:49 #2
Det ser desværre heller ikke ud til at virke
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2015 - 16:07 #3
gå ud fra, at filerne er defekte - få afsender til at slette dem i dropbox, og uploade nye.
Avatar billede eurositi Ekspert
24. september 2015 - 16:16 #4
Kan du downloade filerne og afspille dem med VLC (www.videolan.org)?

Hvis ja - Klik på Tools > Codec-oplysninger i VLC's topmenu.
Skriv hvilket video og lydformat, der ligger i MOV-filen.
Avatar billede Oestbjer Nybegynder
24. september 2015 - 16:18 #5
Når jeg er i Codec-oplysningerne er de helt tomme.. Kan det tyde på videoen ikke eksisterer selvom jeg kan se længden mm.?
Avatar billede eurositi Ekspert
24. september 2015 - 18:36 #6
Ja. Der findes intet læsbart indhold i filerne. Jeg gætter på, at de aldrig blev færdiguploadet - selv om det umiddelbart kunne se sådan ud... Men det ku' jo være, at nogen undervurderede, hvor lang tid det tog at uploade store videofiler og derfor afbrød processen? ;-)

Selv hvis det var kodet i et kopibeskyttet format, ville der står noget information i disse felter i VLC.

Du er nødt til at få en ny kopi af filerne fra din kilde.
Avatar billede eurositi Ekspert
24. september 2015 - 18:56 #7
Fik lige lyst til at bidrage med lidt "baggrundsstof". :-)

MP4, MOV og MKV er alle såkaldte containerformater, som kan indeholde flere forskellige typer af lyd og video (samt evt. ekstra undertekstspor, ekstra lydspor og kapitler - specielt MKV er godt til dén slags).

MOV (Apple Quicktime Movie container) filer kommer ofte fra videokameraer. Det kan i modsætning til MP4 indeholde lidt mere professionelle video-optageformater. Derfor er filerne ofte større.

MKV (Matroska multimedia container) er det eneste format, som kan indeholde ALLE typer af video- og lydformater.

Både når det handler om MKV og MOV, er det ofte nyttigt at checke, hvilken type af video og lyd, der ligger i filen. Meget ofte er det almindelig MPEG4 (H.264) video og almindelig stereolyd, men ikke altid.

Hvis man har problemer med at afspille dem, er det som regel fordi, at ens TV, tablet eller "medieboks" ikke understøtter enten lyd- eller videoformatet (eller begge dele) i filen.
Avatar billede Oestbjer Nybegynder
25. september 2015 - 19:35 #8
Jeg vil forsøge at fp ham til at uploade dem igen, tak for hjælpen og baggrundsinfo :)
Kan jeg tildele jer point?
Avatar billede eurositi Ekspert
27. september 2015 - 14:31 #9
Problemet blev jo ikke løst, men mysteriet blev da opklaret.
Claes var egentlig den første, som konkluderede dette, men jeg napper gerne pointene, så vi kan få lukket tråden. :P
Du er velkommen til at skrive igen i samme tråd, hvis det stadig driller, når du har fået de nye filer.