Avatar billede DangerDane Novice
24. september 2015 - 23:43 Der er 2 kommentarer

Opsætning af Reverse DNS hos gratisDNS / Forslag til anden DNS "leverandør

Hej,

Jeg har mine domæner liggende hos gratisdns.dk lige nu og har fat opsat en IRC server og vil derfor gerne have noget Reverse DNS op og kører. MEN jeg kan ikke se hvordan at jeg skal gøre det via GratisDNS' administrations panel og ingen af deres guider nævner det i forbindelse med det her. De eneste guider der nævner det er i forbindelse med opsætning af mail server og de nævner ikke direkte hvordan at det sættes op.

Så er spørgsmålet om jeg overhovedet kan oprette Reverse DNS records hos GratisDNS eller jeg skal flytte alle mine domæner over til en anden leverandør, men hvad siger folket??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. september 2015 - 23:54 #1
Du skal kontakte din internet udbyder.
Det er ikke noget gratisdns kan sætte op. Eller nogen anden DNS udbyder, uden hjælp fra din internet leverandør.
Hvor har du internet?
Og er det en erhvervslinie?

Hvis ikke det er erhverv kan du næsten godt glemme det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. oktober 2015 - 20:44 #2
Du kan sagtens få RDNS på en privat forbindelse - drop udbyderens kundeservice, find hostmaster og spørg pænt.