Avatar billede cht22 Professor
29. september 2015 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk fra en bygning til en bygning til en anden

Jeg har en bygning med internet, hvor jeg har dette Access-Point:

Linksys Business LAPAC1200 Trådløs forbindelse.

Der er ca. 50-60 meter over til hvor jeg gerne vil have internet i den anden bygning og det skal helst gøres trådløst.

Jeg overvejer lidt at sætte nogle retningsbestemte antenner på nogle Access-Points / Repeatere. Måske følgende antenne:

TP-LINK TL-ANT2414A Out/Indoor Antenna
2.4GHz 14dBi Directional Antenna, RP-SMA Male connector

Hvad kan man købe af udstyr til en rimelig pris for at få internet i den anden bygning?
Avatar billede daquar Nybegynder
29. september 2015 - 10:43 #1
Det lyder om om at en hel almindelig repeater med nævnte antenne vil virke udmærket.

Jeg har lavet noget lignende uden speciel antenne med en afstand af ca. 20 meter.
Avatar billede cht22 Professor
29. september 2015 - 11:15 #2
Jeg kan ikke helt få det til at passe med en repeater og den antenne, fordi så vil den kun modtage eller sende i en retning, med mindre der sættes flere antenner på. Jeg ved ikke om det virker godt.
Avatar billede supportsiden Professor
29. september 2015 - 12:22 #3
Du skal betragte repeateren i modtagerbygningen som en ny internetforbindelse og så opbygge et LAN bagved den.
Du kan altså opsætte en switch og koble AP'er til den.
Du skal absolut bruge retningsbestemte antenner da det får mest/bedst signal over.
Avatar billede bdf Mester
29. september 2015 - 12:40 #4
Avatar billede cht22 Professor
30. september 2015 - 09:15 #5
Hvis man bruger denne skal man så have 3 antenner af denne slags, når der er 3 antenner på Access-Pointet:
http://www.tp-link.dk/products/details/cat-4581_CPE510.html
Avatar billede cht22 Professor
30. september 2015 - 13:53 #6
Så har jeg købt 2 stk. af denne, en sender og en modtager:

http://www.tp-link.com/no/products/details/cat-4581_TL-WA7510N.html