Avatar billede Lulu78 Nybegynder
29. september 2015 - 11:28 Der er 2 kommentarer

synkroniseret lyd med billede på film

Nogle gange når jeg har hentet en film  , så passer lyden ik sammen med billede. Det er nogle sekunder forsinket. Kan man ændre det og hvordan?
Avatar billede eurositi Ekspert
29. september 2015 - 13:04 #1
I VLC afspilleren kan man klikke på Tools > Synkronisering af spor i topmenuen. I feltet ud for Lyd/Video kan man forskyde lyden, lige så meget, man vil. Sætter man minus foran sekundtallet, kommer lyden tidligere. Uden minus kommer den senere ift. det nuværende.

Hvis lyden bliver ved med at drille under afspilningen, kan man trykke på henholdsvis J og K for at få lyden til at komme tidligere eller senere. Hvert tryk forskyder med 50 millisekunder.

Generelt er det dog en dum måde at gøre det på. Der findes programmer som f.eks. SubtitleEdit og Subtitle Workshop, som permanent kan rette problemet, men det er noget pillearbejde, hvor man skal angive nogle synkroniseringspunkter i filmen. Herefter justeres lyden imellem dise punkter, så den gerne skulle komme til at passe bedre.
Avatar billede Lulu78 Nybegynder
29. september 2015 - 13:19 #2
Ok tak for hjælp. Det vil jeg tjekke ud ☺