Avatar billede Pelle71 Nybegynder
29. september 2015 - 15:34 Der er 6 kommentarer

Hvor ligger mine delte ting i delemappe på hjemmegruppe.

Heysa.

Jeg har windows 7 og har haft en hjemmegruppe med dokumenter, billeder osv. der var delt i gruppen, muligvis også når jeg var offline, det kan jeg ikke lige huske :0) Jeg har nu solgt min TDC Sagem router og min Cisco digitale modtager også fra TDC da jeg får nyt. Jeg ved at der på den digitale tv modtager er en harddisk til optagelse af film men ved ikke om der er noget i routeren. Jeg er ikke specielt IT kyndig som i måske fornemmer men mit spørgsmål er:

Hvor ligger det jeg har haft delt i min hjemmegruppe? kan det risikerer at ligge på Routeren eller den digitale modtager? eller hvor ligger det egentlig når jeg deler i en hjemmegruppe på windows 7 ?

Har ikke lyst til at køber får adgang til mine dokumenter, familiefotos mv. pga. af jeg ikke ved det ligger derpå.

Håber på svar og tak :o)
Avatar billede Pelle71 Nybegynder
29. september 2015 - 15:41 #1
Med hjemmegruppe mener jeg en gruppe flere forskellige computere kunne tilgå og se delte filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 17:14 #2
Hvis du klikker på dokumenter, har du så ikke en mappe der hedder "delte dokumenter", hvor du kan dele med andre i gruppen?

Din router skulle ikke have mulighed for at gemme nogle filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 17:15 #3
En anden mulighed skulle være "public folder" som jeg ikke kender noget til:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/sharing-files-with-the-public-folder
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 17:17 #4
Avatar billede Pelle71 Nybegynder
29. september 2015 - 19:39 #5
Hejsa,

Tak for dine kommentarer.

Det der public folder har jeg ikke brugt.

Altså når man deler filer via hjemmegruppe tilgår de andre medlemmer af gruppen dem så bare på ens computer, eller hvis de er delt offline på deres egen?

Så de ligger ikke på routeren eller den digitale modtager?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 19:51 #6
Router er en formidler af internet og gemmer ikke på filer.
Om din digitale modtager er det tror jeg næppe, men har ikke selv haft sådan en på mit netværk.

Når du opretter et hjemmenetværk, så får alle computere delemapper som de andre computere kan se, og på den måde kan man dele mellem computerne.
Når computerne er tændt, kan du gå ind over hjemmenetværket og se de andre computere der er koblet på. Trykker du på en af dem vil der komme en mappe frem hvor du kan se den delte mappe. Man kan også den vej dele en printer, hvis den er tilsluttet en af de andre computere på netværket. Den vil jo så være forbundet over usb, og computeren skal køre for at kunne tilgå printeren.
Jeg har lidt svært ved at se at man kan tilgå filer der er offline, da filer er gemt på den nævnte computer og ikke er tilgængelig.