Avatar billede side1 Novice
02. oktober 2015 - 17:33 Der er 1 kommentar

Kan ikke køre php script via cronjob

Jeg har før kørt cronjob sådan:
*/55 * * * * wget "http://192.168.0.11/test/testmail.php?kode=ole"

Men nu kan min server ikke fastholde IP (192.168.0.11) og ændre det hele tiden. Så nu vi jeg køre det sådan:

*/55 * * * * /mnt/ext/opt/apache/bin/php -q /share/Web/test/testmail.php 2>/share/Web/test/output.log

så jeg undgår at være afhængig af ip nummer, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg troede at det ville virke lige som om det køre i en browser, men det gør det tilsyneladende, jeg kan ikke få den til at sende, selv om scriptet virker når jeg køre den fra browser. Hvad er det jeg gør forkert?.

Sript testmail.php:

$email="navn@gmail.com";
$headers="Fri";
$subject = $ord_email . " - fri_test";
$message = "ok virker";

$from = "fdf@ddf.dk";

$footer = "\n_______________________________________\nMail Me!, " . $dir;
$message = $message."\n".$footer;
$send = mail($email, $subject, $message, "From: {$from}");

if (@mail($email, $subject, $message)) {
echo('<p>Mail sent successfully.</p>');
} else {
echo('<p>Mail could not be sent.</p>');
#echo error_message;
print_r(error_get_last());
}
print_r(error_get_last());
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2015 - 18:04 #1
Hvis cron og PHP er paa samme server kan du saa ike bare bruge localhost fremfor IP adresse?