Avatar billede riefart Seniormester
02. oktober 2015 - 19:54 Der er 1 løsning

php-mail med udfordringer (unicode-utf8) på pc

Håber at det er det rigtige forum.

Jeg har lavet følgende php-mail for en kunde:
if(isset($_POST['send_besked']))
{
  $kontaktformular_navn=$_POST["kontaktformular_navn"];
//osv for de øvrige felter

$indhold="Navn: $kontaktformular_navn<br />Adresse: $kontaktformular_adresse<br />Email: $kontaktformular_email<br /> skriver følgende:<br />";
$header ="MIME-Version: 1.0\r\n";
$header .="Content-type: text/html; charset=UTF-8\r\n";
$header .="From: hjemmesiden.dk <info@hjemmesiden.dk>";
$sent=mail($modtager, $overskrift, $indhold, $header);

Kunden bruger windows livemail på en dell-pc og Iphone, og på begge enheder er tegnsæt sat til UNICODE UTF-8.
På Iphone vises beskeden helt rigtigt men på pc'en ses denne udgave af beskeden:

<br />Navn: Anna<br />Adresse: Kærbod 5<br />Email: anna1960@hotmail.dk<br /><br />Skriver følgende:<br /><br />HJÆLP!<br />
<br />
Jeg har fået 3 dage, af min jobvejleder, til at finde en arbejdsgiver, som kunne tænke sig at have mig i løntilskud i 13 uger, ellers bliver jeg sendt i nyttejob (aktivering).<br />
<br />

Med visning af alle tags og danske specialbogstaver.
Hvem kan hjælpe.
Avatar billede riefart Seniormester
04. oktober 2015 - 00:08 #1
Det kom der ikke meget ud af. Lukker.