Avatar billede mikkel251 Seniormester
03. oktober 2015 - 10:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg en for loop der viser klokken i asp.net

nu har jeg goooglet og googlet en masse men hvis jeg nu skal have en dropdown liste hvor man kan vælge timer og en til at vise minutter hvordan gør jeg det, det er en skole opgave som webintegrator jeg er ved at lave og der skal en administrator kunne logge ind og ændre i f.eks åbningstider hvis hans forretning nu ændre tider sådan at folk kan se det på den side hvor åbningstider stå, jeg håber i kan følge mig :D ellers spørg :D

jeg har lavet en for loop som viser tallet fra 0 til 59 men jeg vil gerne at man kan vælge så man kan 00 i dropdown listen så han kan vælge klokken 20.00..

her er min for loop

  for (int minutter = 0; minutter <= 60; minutter++)
      {
            ddlMinutter.Items.Add(new ListItem(minutter.ToString()));
      }

tak for i gider kikke på det :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2015 - 10:42 #1
jf http://www.4guysfromrolla.com/articles/111010-1.aspx
du vil have "Decimal with specified precision (DN)"
og et input som 32534.ToString("D10")
giver output 0000032534
Du skal derfor bruge "D2" for at få 00, 05, 10
Avatar billede mikkel251 Seniormester
03. oktober 2015 - 11:37 #2
claes57 det er lidt kryptisk for mig det svar :D kan du give mig et eksempel på hvordan det laves :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2015 - 12:09 #3
prøv at rette fra
ddlMinutter.Items.Add(new ListItem(minutter.ToString()));
til
ddlMinutter.Items.Add(new ListItem(minutter.ToString("D2")));
Avatar billede mikkel251 Seniormester
03. oktober 2015 - 12:52 #4
det duer ikke så får jeg D2 printet ud 60 gange
Avatar billede mikkel251 Seniormester
03. oktober 2015 - 12:54 #5
jeg var vist lidt for hurtig til at svare den virker :) tusind tak for hjælpen