Avatar billede mikaeld Praktikant
03. oktober 2015 - 11:40 Der er 7 kommentarer

Min PrtSC virker ikke længere

Hjææælp - jeg kan ikke længere lave print screen - når jeg gør det sker der intet

Prøver jeg så at trykke Ctrl + PrtSc så kommer den som et dropboxlink, men det er på ingen måder optimalt så jeg savner virkelig funktionen

Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2015 - 12:14 #1
jeg har selv valgt et program, der giver flere muligheder
http://ngwin.com/picpick
Tag download - ingen grund til at købe det.
Programmet overtager så print-screen tast (som pt kan være overtaget af et andet program).
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 12:21 #2
Har du dropbox kørende i baggrunden?
Prøv at deaktivere den som start program.
Har du så print screen tilbage?
Avatar billede mikaeld Praktikant
03. oktober 2015 - 12:31 #4
jeg har den danske version af dropbox - kan ikke finde import nogen steder - kan du ? :0)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 12:45 #5
Jeg bruger ikke Dropbox selv, men da jeg søgte på dit problem fremkom denne mulighed. Måske claes57 ved lidt om det.

Har du prøvet at deaktivere dropbox i  opstart og se om du får print screen tilbage?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2015 - 12:47 #6
dropbox - klik på ikon i systembakke, værktøjshjul i top/højre, præferencer. fanebladet Importér.

Den er så slået fra hos mig, men jeg bruger picpick til at gemme dumps på min dropbox-mappe (fordelen er, at jeg kan tage flere dumps, da de navngives med løbenummer).
Avatar billede mikaeld Praktikant
03. oktober 2015 - 12:55 #7
tak - spørger måske dumt :0) - men hvad er systembakke? Kan ikke umiddelbart finde værktøjshjulet nogensteder