Avatar billede miboha Praktikant
03. oktober 2015 - 12:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Internetdrivers resettes ved genstart

Jeg har et problem med min computer/internet. Når jeg installerer driveren til mit netkort, så virker internetnettet fint og med den hastighed det skal. Når jeg så genstarter computeren er internettet langsomt. Som regel kører det ikke mere end en tiendedel af den hastighed, som den egentlig burde. Så kan jeg installere internetdriverne igen, og så kører internettet som det skal, men efter næste genstart, er problemet tilbage. Der sker altså et eller andet, når jeg genstarter computeren.

Problemet er der uanset hvilke browser jeg bruger. Ligeledes har jeg også testet hastigheden flere forskellige steder, for at sikre, at der ikke er tale om en målefejl.

Jeg har haft en anden computer tilsluttet, og der kørte internettet som det skulle. Der er heller ikke problemer med hastigheden på internettet i forhold til husstandens iPad.

Jeg har kørt diverse spy- og malwareprogrammer, uden at der er blevet fundet noget, som har afhjulpet problemet.

Jeg bør desuden nævne, at det er et problem der er opstået, og altså ikke noget, som computeren har haft fra ny.

Hvis man kigger under start i msconfig, så er der, så vidt jeg kan se, ikke noget som ikke skal være der, og som kan være skyld i problemerne.

Systemspecifikationer:
Windows 7 (med alle opgraderinger).
Bundkort: Asus F2A85 - M Le.
Processor: AMD FM2 A - Series A8.
8GB Ram.
Alle drivere er opdateret til de nyeste.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2015 - 15:47 #1
egenskaber på netkort, og gennemgå så indstillingerne.
den skal stå til fuld duplex, prøv at droppe auto indstillingen.

opdater din driver til nyeste.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 16:27 #2
Prøv også at gå i enhedshåndtering og tjek af at Windows ikke må lukke for strømmen til kortet under egenskaber-strømstyring.
Avatar billede miboha Praktikant
03. oktober 2015 - 17:15 #3
Har prøvet at ændre på både duplex indstillinger og indstillingerne til strømstyring, men uden resultat. Det er først når jeg installerer driveren, at jeg kan få det rigtige hastighed på internettet.

Det skal tilføjes, at geninstalleringen af driveren ændrer på duplex indstillingen og sætter den til automatisk i stedet for 1Gb, som jeg havde ændret den til. Jeg kan så igen ændre indstillingerne fra automatisk til 1Gb, og efter genstart er indstillingerne som jeg satte dem, men internettet er igen blevet langsomt og bliver først hurtig, når jeg installerer driveren til netkortet.

Andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 18:01 #4
prøv at lade Slimdrivers se om der er en anden bedre driver:
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede miboha Praktikant
05. oktober 2015 - 12:50 #5
Har prøvet slimdrivers. Den konstaterede, at der var en ny driver, som jeg bad den om at installere, men da den forsøgte det, meldte den fejl og skrev, at driveren ikke passede til den, hvorefter den lukkede ned for installationen. Da jeg forsøgte, at scanne efter drivere igen, fandt slimdrivers ikke, at driveren til netkortet trænger til at blive opdateret. Og der er ingen ændringer hvad angår internethastigheden.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2015 - 16:12 #6
Det var ærgerligt.
Ved godt mit forslag her ikke er et fix, men prøv at lukke computeren ned i dvale i stedet for at lukke helt ned, når du har driveren på plads og det virker.
Herved skulle status blive gemt til du starter op igen.
Avatar billede miboha Praktikant
06. oktober 2015 - 10:01 #7
Ja, det må kaldes en halv løsning du kommer med der. Det er selvfølgelig et forsøg værd, er dog lidt nervøs omkring hvad det vil gøre ved biosbatteriet. Min gamle computer fik ofte lov til at stå i dvale, hvilket resulterede i, at biosbatteriet blev tappet for strøm, og ikke kunne huske biosindstillingerne, når den havde været slukket.

Problemet med internettet må jo ligge i, at der er en eller anden lille ting, som går ind og overskriver/deaktiverer driveren ved opstart. Al min logik siger mig, at det er en lille ting, som jeg dog desværre ikke kender, da min forstand ikke er tilstrækkelig på dette område. Det er jo ikke for at problemet har været der altid, det er pludseligt opstået, og derfor må det også være til at fjerne igen.

Jeg tænker på, at den sidste løsning må være at formatere computeren. Men da der ikke er nogen garanti for at det virker, og at det er et ganske omfattende arbejde, vil jeg helst vente til alle andre muligheder er udtømte.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2015 - 16:05 #8
Tapper bios batteri for strøm???
Det har jeg aldrig hørt om??
Computeren lukkes jo helt ned som når du lukker almindeligt ned. Forskellen er blot at din opstart gemmes i en fil på harddisken så computeren starter hurtigere op.

Min pc jeg skriver på her er 10 år gammel, og jeg har kun skiftet bios batteri én gang.

Hvor længe har du haft problemet? Har du gendannelsespunkter liggende til før problemet opstod?
Avatar billede miboha Praktikant
07. oktober 2015 - 08:07 #9
Jeg skal ikke sige med sikkerhed, om det er det, som det skyldes. Men det var den eneste årsag, som jeg kunne komme på, kan skyldes at batteriet blev afladet.

Jeg har ikke umiddelbart nogen gendannelsespunkter liggende tilbage fra inden det skete. Det er adskillige måneder siden, at computeren startede på det.

Jeg må prøve at sætte den i dvale og se hvad der så sker.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2015 - 16:30 #10
Ok. At geninstallere for sådan en ting er et stort arbejde at lægge i det. Løser dvale dit problem nu og her er det bedre at vente til du får problemer der er værre på computeren.

Jeg er heller ikke sikker på at det vil blive løst hvis du opgraderer til Win 10
Avatar billede miboha Praktikant
08. oktober 2015 - 12:42 #11
Når jeg betaler for en forbindelse på 60/30, så vil jeg også have en hastighed, som tilnærmelsesvis ligner og ikke en forbindelse som hedder 3/1.

Jeg har ikke været i nærheden af computeren, så jeg har ikke fået testet forslaget med at sætte computeren i dvale.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2015 - 17:09 #12
Ja det er klart man vil.

Du skulle vel ikke have et indstiks netkort liggende du kunne teste med.
Tænker om problemet er hardwaren.
Avatar billede miboha Praktikant
09. oktober 2015 - 08:15 #13
Jeg har haft tilsluttet en anden computer, hvor det virkede fint. Derfor tror jeg ikke, at det er hardwarespørgsmål, for ellers har jeg overvejet om det kunne være hardwaren.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2015 - 12:45 #14
Det er ikke hardware på router siden jeg mener. Det er den pågældende pc du har problemer med jeg mener, at problemet kunne ligge i netkortet.

Har du afprøvet dvale?
Avatar billede miboha Praktikant
09. oktober 2015 - 12:59 #15
Har ikke afprøvet dvale, da jeg ikke har været hjemme. Får det gjort en af de nærmeste dage.

Jeg kan ikke udelukke at det skyldes hardwaren, det må jeg kigge nærmere på, når jeg har testet dvale.
Avatar billede miboha Praktikant
13. oktober 2015 - 15:44 #16
Så fik jeg testet dvale, og hvis man sætter computeren i dvale i stedet for rigtig standby, så virker internettet som det skal, når man starter igen.

jeg vil jo ikke kalde dette for en komplet løsning, men det er da et skridt på vejen. Forhåbentlig finder jeg på et tidspunkt ud af, hvordan problemet kan løses permanent, men jeg fornemmer, at vi ikke kommer så meget tættere på svaret herinde, så jeg er villig til at give point og sige tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 17:05 #17
Ok og tak.
Prøv lige dette: (håber du har noget lignende i Win 7)

Gå i kontrolpanelet og vælg strømstyring.
Tryk på "vælg hvad powerknap gør"
Tryk på "indstillinger der ikke lige er tilgængelige".
Har du så noget øverst der hedder "Hurtig start" der er aktiveret?

Hvis du har prøv at deaktivere dette.
Luk pc normalt ned.
Efter opstart af pc herefter, er nettet så stadig hurtigt?
Avatar billede miboha Praktikant
19. oktober 2015 - 10:27 #18
Ok. Det vil jeg teste. Tak for hjælpen.