Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2015 - 17:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

nas

jeg vil købe en netværksharddisk (NAS server )

kan man lave automatisk backup OG det med at tilgå den ude fra er det noget med man skal lave port forward  i router eller når man seter den op så laver man et host nave eller hvad
Avatar billede aphandersen Juniormester
03. oktober 2015 - 19:27 #1
Ja, du kan lave automatisk backup med de fleste (hvis ikke alle NAS). Også det her med at kunne tilgå den udefra, kan de fleste NAS.

Helt konkret afhænger et af det styresystem som din NAS kører med. De kører jo ofte med producentens eget NAS styresystem og her kan der være forskellige moduler, der hver især giver en funktion. Og her bør du undersøge, før du køber et specifikt NAS, om de understøtter at kunne tilgås udefra og automatisk backup.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2015 - 23:58 #2
jeg har tænkt på denne her http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvarksharddisk-nas/WDMYCLOUD2TB/wd-my-cloud-2-tb-nas-drev

og det er med usb og lan :) men det med backup det afhænger da backup software AOMEI Backupper
EaseUS Todo Backup
Redo men når man boote fra en boot disk og kliker restor og share on network skal man så skrive ip adresse 192.16.10.73\backup\backup72.khs
også loge ind med user og kode eller hvad
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2015 - 19:02 #3
købt denne her WD My Cloud 3 TB  svar
Avatar billede aphandersen Juniormester
06. oktober 2015 - 20:36 #4
Det er også et udemærket valg, hvis man dels skal bruge den til backup. Herudover kan den også tilgås fra internettet.

Der hvor den kommer til kort, er vist nok mere hvis man også vil bruge den som printserver, webserver eller mailserver - men har man ikke brug for det, er dette et godt valg.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 22:40 #5
det dur men vil med at tilgå den ude fra hvordan det