Avatar billede gnyff Nybegynder
05. oktober 2015 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug exit i c# - exit loop i parent functioner.

Hvordan lavet man et exit så den exiter eller breaker i functioner's loop der kalder den, men uden at lukke hjemmesiden/programmet.
Det nytter ikke med return, da functionen i forvejen er sat til at skulle være decimal

Lige som exit(); i PHP
Avatar billede lasserasch Juniormester
05. oktober 2015 - 13:49 #1
Giver ikke så meget mening det du skriver. Kan du komme med eksempel på den kode du forsøger at skrive?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2015 - 15:01 #2
Du har en ASP.NET side og dybt nede i noegt kode vil du bare stoppe processingen af den request?
Avatar billede gnyff Nybegynder
05. oktober 2015 - 15:03 #3
Jo da...

class testHest{
public decimal? testnoget(decimal testVar){
    try{

    }
    catch(Exception)
    {
        // Her vil jeg have den til at breake parent (testTest.noget)
    }

class testTest{

  void noget(List<string> data){

      foreach(x in data){
          testHest.testnoget(x);
      }

Håber det er til at forstå? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2015 - 15:18 #4
Det er jo saa ikke hvad PHP exit goer, men skidt pyt.

Der maa vaere flere muligheder.

1) smid en exception of catch den i parent (ikke paent hvis ikke det er en exceptionel situation

2a) aendre testnoget til at returnere en Tuple<book,decimal?> og parent tester saa paa bool

2b) aendre testnoget til at have en out parameter og returnere bool og parent tester saa paa bool
Avatar billede gnyff Nybegynder
20. oktober 2015 - 10:14 #5
Tak tak for hjælp. Jeg fandt ud af det på en anden måde, men tak for din kommentar, så lærte jeg lidt igen :)

Kan jeg ikke lokke dig til at smide et svar? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2015 - 15:07 #6
svar