Avatar billede magn1370 Nybegynder
05. oktober 2015 - 16:28 Der er 1 kommentar

Excel filter - hvor ser jeg udvalgte vaerdier, der ikke ligger indenfor interval?

Kaere alle,

Jeg sidder pt. og arbejder paa en kundeoversigt til firmaet, hvilken indeholder kundenavn, omsats, omsats 15 vs. 14 osv osv osv. for en lang raekke kunder.
- paa min data har jeg benyttet et filter, saa chefen kann sortere i data og finde de kunder, han evt. skal bruge.

Nu meddeler han saa, at en del af kunderne skal grupperes (have en betegnelse) paa en saadan maade, at man kann trykke paa sit filter (her er det hhv. kunder) og saa vaelge boksen under et bestemt navn, hvorefter bestemte kender, der alle har et bestemt sammenhaeng ift. hianden saa vises - dvs. at det er bestemte kunder der skal vises.

Jeg kan ikke bruge de forudangivne indstillinger til noget, da disse kunder ikke ligger inden for et bestemt interval eller lign.

Det jeg oensker er bare en indstilling, hvor jeg kan vaelge, at hvis jeg markere denne overskrift under dette filter, saa ser jeg denne gruppe af kunder.

Haaber i kan hjaelpe.

Vh
Magnus
Avatar billede lagunadk Novice
06. oktober 2015 - 11:08 #1
Det lyder som om du skal berige din data - ny kolonne med "Gruppe"

Så kan der sorteres på denne?