Avatar billede sessc Nybegynder
05. oktober 2015 - 18:03 Der er 4 kommentarer

program med data kørt fra usb3 stick

Jeg

ønsker at køre et program fra et usb3 stick.
Det skal kunne køre på forskellige pc , hjemme, arbejde,
hos venner mf .(Eet sted af gangen)
Der må IKKE efterlades noget på de tilknyttede pc-er, udover
de data jeg selv vil efterlade.
Mener at have set en løsning, men har ikke kunnet finde den.
det drejer sig om et hjemmelavet program (i Delphi6) som
p.t. kører fint på Windows 7 og 8/8.1.
Kan Eksperten Hjælpe ?
mvh

sessc
05. oktober 2015 - 22:52 #1
Hvad havde du tænkt dig at dette program skulle kunne og/eller
gøre ?

AT skrive redigere, kompilere et delphi6 (D6 eller D7) program på en USB-dongel er ikke moget problem, Men om det laver et spor i Reg-basen ved jeg endnu ikke, men da er det (vel?) "bare" at åbne REG-basen finde stedet og slette nøglen ...

Men hvorfor ønsker du at slette det i REG-basen - lugter det her lidt af noget kriminelt eller er der en anden årsag ?

Kristian
Avatar billede sessc Nybegynder
06. oktober 2015 - 10:18 #2
Hej Kristian

Der er ingen bagtanker, tvært imod.
Spørgsmålet er mere generelt;
Lad mig beskrive det på følgende måde:
Når man har været på "besøg" et sted behøver man ikke
at efterlade andet end en god oplevelse.
Men forsigtighed er en god ting:
Man kan give sig selv og andre problemer, uden at man selv er
klar over det; blot ved at tilslutte et nyt (og øjensynligt ?!)
tomt USB-drev/stick!

mvh sessc
06. oktober 2015 - 11:40 #3
Hej,

(haha,, )

Du har ganske ret. At være på besøg er en god ting.

Ang. det andet. Jeg vil undersøge ved at lave et program på en (af mine talrige ) dong- en /ler, og så undersøge om deprogrammet rent faktisk laver et spor i Reg-basen.  Jeg vil prøve om jeg kan nå det i aften (på min udviklingsmaskine <> Internetmaskinen -- Havde en for sejlivet virus for mange måneder siden - det kostede mig 3 arbejdsdage at rette op. Siden udviklingsmaskine <> Internetmaskine)

men vil ikke love det. I så fald i løbet af dagen i morgen / torsdag.  Men uden at være skråsikker mener jeg at det rent faktisk efterlader spor. A' la en internet-browser, som registrerer AL aktivitet (med mindre du specifikt KOMMANDERER den til at lade være.. ).  Melder tilbage.  (*** faens tastatur det kan ikke stave skriver konstant  jge når jeg mener jeg (hehe) ***).

KR

PS: held og lykke med dine små visitter ..  (hehe)
13. oktober 2015 - 09:58 #4
HEJ,

Det tog noget længere end forventet.

Skabte programmet DILLERDALLER.EXE (DILDAL)(kunstigt navn, men nemt at finde ! - også i REG-basen.)

Og JA, Windoze gemmer et link i sin base om hvad du end foretager dig. Jeg startede DILDAL på udviklingsmaskinen efter at det var viklet ud (= udviklet) og BINGO der var linket i REG. basen.

Tog derefter Donglen over i Internetmaskinen og kørte DILDAL på den.

BINGO !.  Regbasen indeholder links på DILDAL.

Så svaret på dit spørgsmål må være -  JO, det efterlader spor (som jeg også selv tænkte).

Jeg har ikke prøvet at bruge REGISTRY-unit'en i D7 for at lokalisere alle DILDAL registreringerne, men det vil komme i næste version.

Men der er mange - prøv selv.

Kristian