Avatar billede kimlarsen Praktikant
05. oktober 2015 - 18:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af eget netværk

Hej.

Min chefs far har et gammelt parcelhus - stort og firkantet. I den ene ende af huset ligger hans kontor og ca. 1 meter over gulvniveau sidder hans router ( med wifi ) som han trækker på når han skal på nettet.

Han kan så ikke forstå, at der i den anden ende af huset ( 2 gasbeton vægge imellem ) er så dårligt et signal at han knapt kan komme på med hans ipad og bærbar !
Jeg har forsøgt at forklare ham at placeringen af routeren skal højere op og mere ind imod midten af huset, men det er han ikke interesseret i !

Nu er det sådan at der fra routeren er trukket et lan kabel til hans tv som netop står i den anden ende af huset.
Så min tanke er at tage det kabel proppe det i en router eller access point. Tage et nyt kabel og sætte i den nye enhed og lade det gå videre ned til tv´et !

Så vil der jo være en fin wi-fi dækning og kablet adgang til tv´et.
Men hvad er bedst at bruge ? Access eller router ? Og kan der findes en enhed som bare er plug and play ?

Håber på input !
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
09. oktober 2015 - 12:31 #1
Umiddelbart så ville jeg bruge en AccessPoint til opgaven.
Den ville jeg lave konf på, som er identisk med hans nuværende.
Dog vil jeg kun ændre channel på den nye wifi.
Så finder enhederne selv den, som har den bedste dækning og kun ses som én wifi.
- Jeg synes ikke at en router eller en netværksudvider/230V er løsningen da der allerede er ført kabel frem.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
23. januar 2016 - 00:46 #2
Dragoxdk - Smid lige et svar, så får du point.

Jeg endte op med en løsning som var meget tæt på dit forslag !
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
23. januar 2016 - 05:42 #3
Svar givet
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
23. januar 2016 - 05:43 #4
Svar givet