Avatar billede frem-ad Professor
05. oktober 2015 - 18:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

et netværks udtag bag ved fjernsynet skal bruge to

Hej
Bag ved fjernsynet har jeg et neværksudtag kablet kommer fra den anden ende af huset, hvor trådløs og alm. netværke stik køre ud fra-
Men det er så jeg kan få netvæk på mit tv men nu har jeg fået en Panasonic BluRay optager og den har jo også et netværk, hvis jeg gerne vil have en kabel på den, og ikke vil til og trække et nyt kabel fra den anden ende af huset, hvad kan jeg så gøre, kan jeg bruge sådan en https://www.av-cables.dk/Netvaerksadapter-kabel/cat-t-adapter-2-x-10-100-baset.html eller kræver det en switch (som så også skal have strøm) mere bag ved tv'et eller er der en anden mulghed
Avatar billede chalde Seniormester
05. oktober 2015 - 20:01 #1
Som der står i beskrivelsen i dit link:
Adapteren kan ikke bruges som switch, ønsker man at fordele et signal, skal man købe en netværksswitch.
Hvilket er korrekt.
Avatar billede frem-ad Professor
05. oktober 2015 - 20:19 #2
Hvad er den så egentlig  til.  Men er der så ikke andet end en switch eller der noget hub eller noget
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2015 - 20:27 #3
den dims, du linker til skriver jo selv 'Kan samle 2 signaler til 1' og det er så det, den kan - og intet andet.
en hub er dum - dens logik kan intet - og reelt er der vel ingen, der bruger dem længere.
en switch, via dit link til 109kr https://www.av-cables.dk/netvaerks-switch/5-ports-netvaerks-switch-10-100-mbps-2.html er det, du vil have.
Avatar billede frem-ad Professor
05. oktober 2015 - 21:09 #4
Så er der jo ikke andet for, men hvordan er det generelt i det private hjem trækker folk eks. 3 kabler til værelse en til tv en til optager en til pc. Eller trækker man et kabel også en switch til hver rum, jeg ved godt meget er trådløs men jeg synes bare til den stationær pc er er det rarest også ved tv synes der er rarest og køre kabel.
Jeg ved godt man ikke kan sige noget fast, men hvad gør folk,  for det tager jo ikke meget længere, og trække 1 eller 4 men jeg synes det bliver mange.
Avatar billede tryltryl Juniormester
05. oktober 2015 - 21:11 #5
Produktet kan det, du tænker på. Man sætter en på i hver ende af kablet. Der skal en på i hver ende.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2015 - 22:40 #6
Med tablet og telefoner til de unge, så er wifi et krav i hjemmet. Og det skal dække hele huset. Det er så nok med én printer i kontor, hvor også stationær er. Stadig trådløst. Router er ved tv, så der er kabler til konsoller og tv. Har kun et rigtigt tv - ellers streames tv på tablet.
Avatar billede frem-ad Professor
06. oktober 2015 - 06:29 #7
Okay claes57 det var hvis dig der kom nærmest med svar så smid svar for point. Men tak for komentarene fra alle
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2015 - 09:04 #8
Ligemeget med point her, men tak for budet.
Avatar billede frem-ad Professor
12. oktober 2015 - 07:57 #9
lukker