Avatar billede madsnn Juniormester
06. oktober 2015 - 10:13 Der er 6 kommentarer

hente updates via powershell

Hej Eksperter

Jeg skal bruge en Powershell kommando der kan hente windows updates og ligge dem i en folder uden at installere.

Jeg har selv fundet frem til at jeg kan få lavet en liste på skærmen, men der bliver ikke hentet noget.

Her er hvad jeg jeg er nået til:
Denne kommando lister på skærmen alle updates der er til windows server 2012 R2 på engelsk der er udgivet i 2015.
Get-Update -Year "2015" -Product "Windows Server 2012 R2" -Language English

jeg har også forsøgt med at tilføje -DownloadOnly uden held.

Måske er det ikke get-update jeg skal bruge:

jeg har sat en sti op hvor jeg gerne vil have de updates der hentes i:
$updatePath = "C:\temp\Updates"
Set-Location -Path $updatePath

Er der nogen der kan hjælpe med den sidste del ??
Avatar billede madsnn Juniormester
06. oktober 2015 - 10:18 #1
Og inden der er nogen der foreslår WSUS eller Windows Update Catalog, så har jeg lige en kommentar.

1: Windows Update Catalog er elendigt og crasher hele tiden hvis man vælger mere end 50 updates, samt det kan ikke automatiseres.

2: jeg er ikke imod at bruge WSUS, men det er lidt overkill med wsus for at hente updates.

Lidt mere baggrund:
Jeg skal opdatere hyper-V templates, og den del har jeg også på plads, jeg mangler kun delen med at hente opdateringer til en folder.
Avatar billede madsnn Juniormester
06. oktober 2015 - 10:34 #2
Jeg kan se at jeg måske kan bruge WSUS alligevel, men sammen med "Virtual Machine Servicing Tool (VMST) 3.0".

Er der nogen med erfaringer med dette, kan "Virtual Machine Servicing Tool (VMST) 3.0" updatere offline hyper-V templates ? og hvordan ?
Avatar billede conz Juniormester
08. oktober 2015 - 17:28 #3
Hm, har ikke brugt det selv, men der var noget på technet: https://gallery.technet.microsoft.com/scriptcenter/2d191bcd-3308-4edd-9de2-88dff796b0bc
Avatar billede madsnn Juniormester
11. oktober 2015 - 10:27 #4
Undskyld det skulle jeg nok have skrevet - jeg har lagt dette module på og har forsøgt en del med de Cmdlets der er heri.

Men hvilken Cmdlet skal jeg bruge for at opnå at hente updates for en server 2012 R2 på engelsk, updates skal være fra 2015 og de skal ligges i en folder

Jeg har alt på plads, men mangler kun den sidste del, at ligge patches i en lokal folder.

Jeg vil tro at Get-WUInstall kan, men jeg er ikke sikker.

PS: det skal ikke være updates for den server som kommandoen køres fra, det skal være alle updates fra 2015, til en windows server 2012 R2 som er Engelsk(for at begrænse det lidt).
Avatar billede conz Juniormester
12. oktober 2015 - 10:28 #5
Nej, det ser faktisk ikke ud til, at de cmdlets kan bruge stil det. Der kan man vist kun hente updates til det specifikke system det køres på.

VMST er heller ikke understøttet siden VMM 2012.

Løsning ser ud til at være WSUS (http://blogs.technet.com/b/heyscriptingguy/archive/2015/03/17/update-offline-virtual-machine-with-powershell-and-wsus-offline-update.aspx), og ellers kan det fuldt ud automatiseres med SMA (http://www.server-talk.eu/2015/01/19/virtual-machine-template-patching/ og http://windowsitpro.com/hyper-v/offline-patch-hyper-v-vms).
Avatar billede conz Juniormester
12. oktober 2015 - 10:32 #6