Avatar billede anderspetri Praktikant
06. oktober 2015 - 10:44 Der er 13 kommentarer

Skrivebeskyttet skabelon der kan printes på fortrykt formular

Jeg står og skal bruge en løsning hvor en medarbejder kan indtaste noget data i en skabelon og så printe den på en fortrykt formular.

Det skal være sådan at den tekst medarbejderen indtaster rammer de felter der er på formularen.

Jeg foirestiller mig der må være en løsning hvor man har en "skabelon" hvor der er defineret nogle felter der svarer til den trykte formular som man så udfylder og efterfølgende printer på formularen.

Jeg ved ikke hvordan sådan noget skal kunne foregå og i hvilket program det kan laves.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig
Mvh
Anders
Avatar billede supertekst Ekspert
06. oktober 2015 - 12:24 #1
Word ville en mulighed. Det kan gøres på flere forskellige måder.
Avatar billede anderspetri Praktikant
06. oktober 2015 - 13:10 #2
Hvordan vil det kunne gøres? jeg er ikke mere bevendt med word end almindelig tekstbehandling
Avatar billede finb Ekspert
06. oktober 2015 - 14:30 #3
Ja, word >> formular
eller
Excel, vba inputbox
Avatar billede supertekst Ekspert
06. oktober 2015 - 14:42 #4
Hvor mange felter er der tale om?
Kunne du evt. uploade en scannet billede af formularen?
Avatar billede anderspetri Praktikant
07. oktober 2015 - 09:05 #5
Jeg har formularen som pdf fil det drejer sig om ca 20 felter
jeg er usikker på hvordan man uploader en PDF
Avatar billede supertekst Ekspert
07. oktober 2015 - 09:32 #6
Prøv GratisUpload.dk
Avatar billede anderspetri Praktikant
07. oktober 2015 - 09:40 #7
Avatar billede supertekst Ekspert
07. oktober 2015 - 10:21 #8
Ok - formularen er downloaded - men det kræver vist mere forklaring.
Avatar billede anderspetri Praktikant
07. oktober 2015 - 10:51 #9
Det forstås

Der skal være et fritekst felt i den øverste blanke firkant neders til ventre i den
Det skal væreafkrydsning i de felter der er under indbringelsesmåde
I linien hvor der står "triagesygeplejerkse, skal det være teksfelter i alle felter.
Giver det mening?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. oktober 2015 - 11:05 #10
Der skal være et fritekst felt i den øverste blanke firkant=ok

neders til ventre i den=??

Det skal væreafkrydsning i de felter der er under indbringelsesmåde=ok

I linien hvor der står "triagesygeplejerkse, skal det være teksfelter i alle felter.=ok
Avatar billede supertekst Ekspert
07. oktober 2015 - 11:06 #11
Skrift-type og -størrelse?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. oktober 2015 - 12:00 #12
Er problemet løst?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. oktober 2015 - 14:42 #13
Så sker der ikke mere?