Avatar billede albert Juniormester
06. oktober 2015 - 12:28 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

"Long" og "String" Problemer

Hej eksperter derude.

Jeg sidder og nørgler lidt med noget asp.net c# og har åbenbart ikke helt styr på variabler.

Jeg har en kode der lyder sådan:

var selectQueryString = "SELECT * FROM Customers WHERE Id=@0";
var row = db.QuerySingle(selectQueryString, CustomerId);
Name = row.Name;
Address = row.Address;
ZipCode = row.ZipCode;
City = row.City;
//Phone = row.Phone;
EMail = row.EMail;
Att = row.Att;

og kalder den senere i en <input type="text" name="ZipCode" size="12" value="@ZipCode">

Den klager over a ZipCode og Phone er en "Long" og at den skal være en String? Sikkert et simpelt svar men jeg kan åbenbart ikke overskue det xD

MVH Jonas Albertsen
Avatar billede albert Juniormester
06. oktober 2015 - 13:02 #1
Kommer så til at se at hvis jeg bare laver ZipCode og Phone om til en nvarchar så popper problemet ikke op. Er dette bare løsningen? Syntes bare at når det kun er tal der skal stå inde i databasen, så ville jeg tro at det skulle være int eller sådan noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2015 - 13:40 #2
Hverken en zipcode eller et telefonnummer kan være en int.
- du vil aldrig lægge 2 af dem sammen (som tal)
- "DK-8000" og "W3S XP2" er ikke tal
- Og  +1-345-555 2222  eller  86 11 22 44  heller ikke (formatteringen forsvinder)

Derfor er de bare strings.
Avatar billede albert Juniormester
06. oktober 2015 - 14:15 #3
Okay, tak skal du have. Tænkte nok at det var sådan noget. havde bare tænkt sådan at når det var et nummer var det "logiske" at lave den en int :p Men tak for hjælpen.