Avatar billede Kristian H Nybegynder
06. oktober 2015 - 12:53 Der er 4 kommentarer

Valg af Wiki / CMS løsning

Hej

Jeg er i gang med at sætte en Wiki op for udenlandsdanskere i Oslo. Jeg er nu kommet i tvivl om hvilken Wiki/CMS løsning jeg skal bruge.

Netop nu prøver jeg mig lidt frem med Road Kill Wiki (asp.net). Denne løsning er super let at gå til for brugerne, men jeg synes desværre den mangler et rigtigt administrations modul.

Jeg har også set lidt på MediaWiki, men denne synes jeg er for vanskelig at gå til for slutbrugerne og administrationsmæssigt synes jeg også at der er for store mangler.

Kom gerne med input til hvad i synes jeg skal vælge af løsning. Om det er en PHP eller ASP.Net løsning er ikke så vigtigt, det som er vigtigst er brugervenlighed for administrations muligheder.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede aphandersen Juniormester
06. oktober 2015 - 20:10 #1
Jeg mener helt klart Mediawiki er den mest professionelle løsning. Man kan evt. installere Visual Editor til, hvis man ikke ønsker at bruge så meget Wiki kode. Herudover findes der et hav af extensions til. Det vil jeg anbefale.
Avatar billede Kristian H Nybegynder
07. oktober 2015 - 07:26 #2
Kan du anbefale nogen Extensions til administration? Synes ikke jeg finder noget brugbart
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. oktober 2015 - 18:25 #3
Det kommer jo an på hvad du har brug for? Der er et hav af administrationsextensions. En af de mere populære er den der hedder "Adminlinks" der udvider lidt de andre indstillingsmuligheder.

På denne side kan du også finde tre andre gratis wikisystemer. Måske de så er mere dig?
http://www.it-blogger.dk/de-bedste-gratis-wiki-systemer/
Avatar billede Kristian H Nybegynder
25. januar 2016 - 11:24 #4
Smid en svar.