Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
06. oktober 2015 - 13:11 Der er 6 kommentarer

Office 2016 installation

Jeg har fået Office 2016 personal som jeg henter og installerer fra nettet.
Kan jeg lave en installation hvor jeg fravælger outlook 2016 da jeg vil køre videre med min outlook 2007 som jeg kender ( vil ikke bruge outlook2016) tidligere kunne jeg lave en tilpasset installation hvor jeg valgte til/fra hvilke programmer der skulle installeres, det kan jeg ikke se på den nye vers. Kan I hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2015 - 18:59 #1
ja i tilas
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
06. oktober 2015 - 19:15 #2
hvad betyder tilas?
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. oktober 2015 - 21:04 #3
Tilpas (brugerdefineret installation)
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
06. oktober 2015 - 21:59 #4
jamen det er netop det jeg ikke kan, som jeg kunne på de gamle office vers.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2015 - 22:38 #5
hvorfor en office har du eller det lyder som en mdt eller sccm installation hvordan er satup med de apps så det er en msi fil du køre
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. oktober 2015 - 09:20 #6
Office findes i øjeblikket i to versioner:

2013/2016 for Office 365
og
2013/2016 for Office Suite

førstnævnte er en abonnementsordning, hvor man aktiverer den med brugernavn og password.
Nr. 2 er den klassiske, hvor man installerer den med en produktnøgle.

Der er ret stor forskel på installationen af de to versioner - i den sidste, klassiske, kan du nemlig selv vælge hvilke produkter du vil installere.

Det kan man også i den første - men det er møj besværligt. Det kræver at du sætter dig ind i, hvordan installationen foregår for "deployment".

Jeg gætter på det er denne version du har erhvervet.

I så fald er et godt startsted https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=49117 - men det er blot en del af opgaven. Du skal selv skrive en XML fil med info om de produkter du ønsker installeret, og det er temmelig svært, hvis ikke du ved noget om XML filer i forvejen. Formatteringen af XML filen kan du læse om her: https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj219426(v=office.15)

Med udgangspunkt i at dit ønske er at køre outlook 2007, fordi "det er den du kender", gætter jeg på at du næppe har en chance for at gennemskue XML filen.

Men et forslag til en "omgåelse", kunne være at forsøge at installere din 2016 først, og bagefter installere Outlook fra office 2007 - jeg har ikke prøvet det, men det kan ske outlook 2007 så er i stand til at "overskrive" den ny...