Avatar billede knoglen Novice
07. oktober 2015 - 09:16 Der er 6 kommentarer

søgning i access

jeg har lavet en medlemsdatabase , mit problem er at når jeg skal lave en søgning f.eks. Jensen får jeg kun den første  og skal så tab mig videre , er det ikke muligt at der vises en liste med alle det passer på søgningen, altså at alle med navnet Jensen vises på en liste
Avatar billede martens Guru
07. oktober 2015 - 10:23 #1
hvordan laver du din søgning ?
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. oktober 2015 - 11:21 #2
Kan du ikke lave en form med et tekstfelt og en knap og når man trykker på knappen åbnes en rapport, hvor der filtreres udfra søgefeltet?
Avatar billede knoglen Novice
07. oktober 2015 - 12:58 #3
tak for din kommentar , jo jeg regner også med at lave en formular
Avatar billede martens Guru
07. oktober 2015 - 13:01 #4
du skal jo blot lave en query direkte i tabellen a´la SELECT from tbl.medlemmer where ....
...

men his du opretter en ny forespørgsel og åbner den i SQL-visning og sætter dette ind, så kan du søge som du lyster ...

forudsætter tabellen hedder tbl_medlemmer og feltet hedder efternavn ;o)

------------------------------------

SELECT tbl_medlemmer.efternavn
FROM tbl_medlemmer
WHERE (((tbl_medlemmer.efternavn) Like [indtast efternavn])) OR (((tbl_medlemmer.efternavn) Like [indtast efternavn]+"*")) OR (((tbl_medlemmer.efternavn) Like "*"+[indtast efternavn]));

------------------------------------
- men giv det et forsøg ....
Avatar billede knoglen Novice
17. oktober 2015 - 10:17 #5
tak kommentaren ja det var også noget i den retning det endte op med, tak for hjælpen
Avatar billede martens Guru
19. oktober 2015 - 14:09 #6
Velbekomme ;o)