Avatar billede Butterfly Ekspert
07. oktober 2015 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge forskellige "midt" formler

Hej
Er det muligt at lave forskellige midt formler afhængig af, hvad cellen starter med?

Eksempel:
Denne tekst står i kolonne B
Produktet for varen 'N00XXXX' er ændret fra 'Sukker....'
Jeg vil her gerne have returneret teksten 'Sukker....' i kolonne C

Eller denne tekst står i kolonne B
Varen 'N0KKKKK' har transitstatus.
her vil jeg gerne have returneret teksten 'transitstatus'

Eller, denne tekst står i kolonne B
Varen 'N00YYYY' har en ukorrekt status: 'Full'
her vil jeg gerne have returnere teksten 'ukorrekt status: 'Full'

Kan det klares med en simpel formel eller skal der noget VBA til?
Jeg har forsøgt mig med hvis-eller, men det kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2015 - 14:07 #1
er det så (for at skære lidt ned) at hvis tekst i B starter med N0 så vil du have det sidste ord fra feltet gentaget i C
Avatar billede natkatten Mester
07. oktober 2015 - 14:12 #2
Dansk Excel. Udtrækker alt fra sidste mellemrum i cellen

=FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE(HØJRE(UDSKIFT(A2;" ";GENTAG(" ";LÆNGDE(A2)));LÆNGDE(A2)))
Avatar billede Butterfly Ekspert
07. januar 2016 - 12:58 #3
skriv et svar så får du point
Avatar billede natkatten Mester
07. januar 2016 - 14:39 #4
Et svar

/natkatten