Avatar billede Louise1985 Mester
07. oktober 2015 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopier hel række til andet ark hvis en given betingelse opfyldes

Hej!

Jeg er nybegynder til VBA (læs: ingen erfaring!), og jeg har hårdt brug for lidt hjælp.

Jeg har et masterark som indeholder en masse data. Jeg har brug for at opdele data i to ark:
1. Alle rækker der opfylder kolonne Incident type = Received
2. Alle rækker der opfylder kolonne Incident type = Solved

Jeg har erfaret at jeg ikke kan gøre denne øvelse uden at data bliver statisk. Dette skal være et værktøj vi kan bruge kontinuærligt i takt med at der indkommer nye incidents og eksisterende incidents løses.

Jeg fremsender gerne et demoark, hvis der er en der kan finde tid til at hjælpe mig med et script.

Jeg uddyber selvfølgelig også gerne. Jeg har blot brug for at vide hvordan jeg bedst gør dette, da jeg som sagt ikke er særlig erfaren i VBA.

Pft.!
07. oktober 2015 - 14:37 #1
Du er velkommen til at sende mig en demofil, så kan jeg skrive lidt kode til dig i aften.
Avatar billede Louise1985 Mester
08. oktober 2015 - 07:45 #2
Tak, Thor!

Jeg har sendt dig en demofil.

/Louise
08. oktober 2015 - 08:12 #3
En hurtig snut kode

Sub Kopiering()
    Dim c As Range
    Dim incident As String
    For Each c In Range("A2", Range("A" & Rows.Count).End(xlUp)).Cells
        incident = c.Offset(0, 9).Value
        c.EntireRow.Copy Destination:=Worksheets(incident).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)
    Next
End Sub

Det kan naturligvis udvides, men det er vist umiddelbart det du søger.
Avatar billede Louise1985 Mester
09. oktober 2015 - 09:41 #4
Tak, Thor! Vil du angive din kommentar som et svar så jeg kan give dig points?
09. oktober 2015 - 09:54 #5
Naturligvis :)