Avatar billede TheBMAman Nybegynder
07. oktober 2015 - 14:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sender ikke mails selv om "Send/Modtag" rapporterer "udført"

Jeg sidder i følgende situation:

Bruger Outlook - ikke express.
Jeg har opgraderet windows fra Win-7 til Win-10. Men dette _inden_ problemet opstod - det _har_ virket efter denne opdatering.

Har kørt med samme mail-opsætning i over et år uden problemer.
Min mail-udbyder har så valgt at "slå usikker mail" fra.
Jeg har ændret opsætning, så den nu bruger kryptering på både POP og SMTP.

Når jeg laver en "test konto", så sender den en testmail, som jeg kan modtage. Så for så vidt ser alting fint ud.

MEN - når jeg sender en mail (eller svarer på en modtaget mail) så sker der bare igenting, når jeg trykker "Send/Modtag".

Outlook melder tilbage, at det er "completed successfull".
Men beskederne ligger stadig i min udbakke - og der er IKKE blevet sendt noget til modtageren. (Har testet ved at sende til min egen mail andetsteds :))

Lidt surt at opdage, fordi der ligger 14 dage gamle _usendte_ mails i udbakken :(

Håber at I kan hjælpe her - er ved at blive desperat ;)
Avatar billede TheBMAman Nybegynder
07. oktober 2015 - 18:18 #1
Så fik jeg det til at køre igen.
Så lukker.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. oktober 2015 - 15:22 #2
Af hensyn til andre, som måtte få samme problem, så læg lige en beskrivelse af, hvordan du fik det til at virke op.
/ptj_11